رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از صعود ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ و کسب رتبه پنج در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد.

صعود ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی تایمز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عزیز حبیبی اظهارکرد: رتبه‌بندی جهانی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که هر ساله اقدام به تعیین جایگاه دانشگاه‌های مختلف جهان بر اساس پنج شاخص کلی آموزش (با وزن آماری ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن آماری ۳۰ درصد)، استنادات (با وزن آماری ۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی (با وزن آماری ۷.۵ درصد) و ارتباط با صنعت (با وزن آماری ۲.۵ درصد) می‌کند.

وی افزود: سال گذشته دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار موفق به ورود به رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ شده و موفق به کسب رتبه جهانی ۸۰۰-۶۰۱ در بین یک هزار و ۵۲۷ دانشگاه برتر جهان و رتبه ۱۱ در بین ۴۷ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی فوق شد.

حبیبی بیان کرد: در سایه برنامه‌ریزی صحیح، تلاش‌های بی‌وقفه مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان پرتلاش و دانشجویان عزیز و حمایت بی‌دریغ مسئولان استانی و ملی، دانشگاه محقق اردبیلی ضمن حضور در رتبه‌بندی جهانی تایمز برای دومین سال پیاپی، با صعود ۲۰۰ پله‌ای در جایگاه جهانی و ۶ پله‌ای در سطح ملی موفق به کسب رتبه فاخر ۶۰۰-۵۰۱ در بین یک هزار و ۶۶۲ دانشگاه از سراسر دنیا و رتبه ارزشمند پنجم در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات منتشره توسط موسسه تایمز فقط چهار دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱)، دانشگاه علوم پزشکی کردستان (با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱)، دانشگاه علوم پزشکی مازندران (با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱) و دانشگاه صنعتی شریف (با رتبه جهانی ۵۰۰-۴۰۱) موفق به کسب رتبه بهتر نسبت به دانشگاه محقق اردبیلی شدند.

وی گفت: در رتبه‌بندی امسال کسب رتبه عالی ۱۷۹ توسط دانشگاه محقق اردبیلی در شاخص ارجاعات علمی در بین تمام دانشگاه‌های جهان است که از نظر مرجعیت علمی به عنوان موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری و سیاستگزاران آموزش عالی کشور بسیار با ارزش می‌باشد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها