رییس دانشگاه دامغان گفت: برای دومین سال پیاپی، این واحد دانشگاهی از سوی نظام رتبه‌بندی معتبر نیچر ایندکس(Nature Index)، دهم کشور شد.

نام دانشگاه دامغان در بین ۱۰ موسسه علمی برتر کشور قرار گرفت

به گزارشقدس آنلاین، عبدالعلی بصیری افزود: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از سوی نظام رتبه‌بندی معتبر «نیچر ایندکس»، دانشگاه دولتی دامغان در رتبه دهم کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر جهان بر پایه پژوهش‌های باکیفیت در حوزه علوم طبیعی با موضوعات علوم زیستی، شیمی، فیزیک، علوم زمین و محیط ­زیست رتبه‌بندی می‌شوند.

بصیری اظهار داشت: در رتبه‌بندی اخیر، مقالات اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی­ در ۱۲ ماه منتهی به ماه آوریل سال جاری میلادی، که در ۸۲ مجله منتخب این نظام رتبه‌بندی انتشار یافته، ارزیابی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در جدول مربوطه فهرست ۱۰ مرکز علمی برتر ایران ارائه شده است که نام دانشگاه دامغان به عنوان تنها نماینده استان سمنان در این فهرست ده‌گانه جای گرفته است و در بین دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور نیز به غیر از دانشگاه دامغان نام دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این فهرست درج شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه دامغان در خردادماه امسال با کسب اعتبار علمی ۴۱۷، حائز رتبە ۳۲ و هادی شفایی مقدم از اعضای هیات علمی این دانشگاه در فهرست گروه الف سرآمدان علمی کشور قرار گرفت.  

این واحد دانشگاهی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده تحصیل می کنند و ۱۶۲ عضو هیات علمی در این مجموعه فعالیت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها