امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مردم باید کمک‌کار دولت باشند اظهار داشت: چشمتان به فضای مجازی و موبایل‌ها و تبلت‌ها نباشد و هر کسی که خواست برای این نظام حاشیه سازی کند توجه نکنید.

آیت‌الله علم‌الهدی: مردم و مجلس «کمک‌کار» دولت جهادی باشند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: انقلاب کربلا دارای یک رهبر زمینه‌ساز بود که آن هم وجود مقدس امام مجتبی(ع) بودند که طی ۱۰ سال از شهادت امیرالمومنین(ع) زمینه پیدایش یک انقلاب این چنینی را فراهم کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین در ادامه بیان کرد: اصل انقلاب را نیز امام حسین(ع) برپا کردند و امام سجاد(ع) رهبر نهادینه ساز انقلاب کربلا بودند.

وی با اشاره به حضور کابینه دولت سیزدهم در محضر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر انقلاب رسالت جدیدی برای این دولت گوشزد کردند و آن رسالت جدید، «بازسازی و ترمیم اعتماد عمومی مردم به دولت» بود؛ این مسئله خدشه‌دار شده و مقام معظم رهبری امر فرمودند رسالت دولت سیزدهم این است که این مهم احیاء و ترمیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در نظام‌های مستبد، جریان حاکم به مردم کاری ندارد و خود را متکی به قدرت و ثروتی می‌داند که مردم را دچار محرومیت کرده است؛ جوانان ما امروز دوران ستمشاهی را یاد ندارند و اگر نظام آموزش و پرورش متولی درستی پیدا کند، تاریخ گذشته و بستر انقلاب اسلامی باید برای نسل امروز تبیین شود که در کدام بستر اجتماعی شکل گرفته است.

نظام ستمشاهی متکی به ثروت نفتی بود

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نظام ستمشاهی متکی به ثروت نفتی بود که در بانک‌های آمریکایی آن را ذخیره کرده بود و متکی به نیزه و ستمی بود که با آن پول‌ها مهیا کرده بود و در میان مردم جز ضعف و محرومیت نبود؛ شاه صریحا در سخنرانی خود می‌گفت آنهایی که منابع قدرت و ثروت هستند وابسته به دربار هستند و بقیه هم که دو دسته هستند با من خوب نیستند: یکی بچه‌های مدارس و دیگری افرادی که در مقابر روضه‌خوان هستند. 

وی گفت: هرجا منبع قدرت و ثروتی بود؛ وابسته به دربار بود و شاه این را تائید می‌کرد و این دولت استکباری است اما نظام مردمی که مبانی قدرت را سرکوب کرده و جریان قدرت را از بین برده و می‌خواهد عدل اسلامی را پیاده کند، متکی به مردم است و اگر قرار شد اعتماد عمومی مردم خدشه‌دار شود اعتماد مردم به نظام، خدشه‌دار می‌شود. نظام ما، نظام مردمسالاری دینی است و مردم باید به این نظام اعتماد کنند و پای نظام بایستند.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: این بازسازی به چه صورت انجام می‌شود؟ یک وظیفه مردم دارند و یک وظیفه اصلی دولتمردان و یک وظیفه نیز مجلس؛ وظیفه دولتمردان این است که باید به شکل مردم دربیایند و زندگی آنها همچون زندگی مردم باشد و رفت و آمدشان میان مردم زیاد باشد و در این صورت مردم اعتماد کرده و امیدوار می‌شوند.

امیدواری قشر محروم یعنی اعتماد عمومی

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: قشر محروم اگر امیدوار شدند اعتماد عمومی مردم بازمی‌گردد؛ دولتمردان حتی الامکان وعده ندهند و پس از انجام کار اعلام کنند آن کار صورت گرفته است. تاکنون سه وعده دولت داده؛ وعده نخست اینکه اعلام واکسیناسیون تمام کشور تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و این یعنی ۶۰ میلیون باید واکسینه شوند و به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن احتیاج داریم و تاکنون ۲۸ میلیون دوز تزریق شده و ۹۲ میلیون دوز باقی مانده است.

وی افزود: ۵ ماه بیشتر برای این مهم وقت نیست و در این ۵ ماه باید ملت واکسینه شوند. وعده دومی که ارائه شد؛ یک میلیون مسکن در یک سال بود یعنی در تیرماه ۱۴۰۱ باید یک میلیون مسکن در کشور تولید شده باشد وگرنه اعتماد مردم بهم می‌خورد؛ عنوان شد یک میلیون شغل در ظرف یک سال ایجاد می‌شود و این مهم هم باید تا تیرماه ۱۴۰۱ محقق شود و این تکالیفی است که دولت درست کرده و باید جهادی و روز و شب بدوند و تکالیف خود را عملیاتی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم باید کمک‌کار دولت باشند اظهار داشت: چشمتان به فضای مجازی و موبایل‌ها و تبلت‌ها نباشد و هر کسی که خواست برای این نظام حاشیه سازی کند توجه نکنید. مردم باید کمک کنند. فضای مجازی، عربده‌کشی سر چهارراه است و خیلی حرف‌ها در این فضا دروغ است و هر چیزی را که می‌شنوید در واقعیت کشور تحقیق و بررسی کنید. مجلس هم وظیفه دارد و نمایندگان باید در حوزه انتخابیه خود مطالبات مردمی را مدیریت کنند و بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند و این وظیفه جهادگرانه باید صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها