پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: بازیکنان جدید پرسپولیس با اشراف کامل کادرفنی انتخاب شده اند و گل‌محمدی از آنها بهترین بازی را می گیرد.

پنجعلی: بازیکنان جدید پرسپولیس با اشراف کامل انتخاب شده اند

به گزارش قدس آنلاین، محمد پنجعلی، درباره عملکرد باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات اظهار داشت: کادرفنی پرسپولیس با اشراف کامل بازیکنان جذب شده را انتخاب کرد. همین وضعیت را سال گذشته هم دیدیم و در شرایطی که قبل از جذب بازیکنان شناخت خوبی روی آنها نداشتیم اما دیدیم در طول فصل با جا افتادن در تیم بهترین عملکرد را داشتند، برخی به تیم ملی رسیدند و حتی مورد توجه باشگاه های خارج از کشور قرار گرفتند. امسال هم به همان شکل است و شاید ما شناخت کاملی روی بازیکنان جدید پرسپولیس نداشته باشیم اما قطعا یحیی گل‌محمدی با تسلط کامل آنها را انتخاب کرده و در طول فصل هم اطمینان دارم بهترین بازی را از  آنها می‌گیرد.

وی درباره درخواست یحیی گل‌محمدی برای جذب بازیکن خارجی و مشکلات باشگاه پرسپولیس در این زمینه توضیح داد: درخواست کادرفنی برای جذب بازیکن خارجی با کیفیت حائز اهمیت است و اگر باشگاه بتواند این کار را کند خیلی خوب است اما در کل پرسپولیس اکنون مشکلات مالی زیادی دارد. از طرفی به دلیل بدهی به کالدرون، پنجره‌اش در آستانه بسته شدن است و طبق قوانین نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند. این موضوع را هم باید در نظر بگیریم برای افزایش شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان نیاز است بازیکنان خوب خارجی جذب شود.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره اینکه آیا افرادی که به عنوان مدیر در پرسپولیس فعالیت می‌کنند نباید برای کاهش یا رفع مشکلات مالی باشگاه تدابیر بهتری به کار گیرند، گفت: هر تدبیری هم به کار بگیرند موقتی است. سال ها است می‌گویند می‌خواهیم پرسپولیس و استقلال را به مردم بدهیم اما در عمل هیچ وقت چنین کاری نشده است. این شرایط مربوط به کل فوتبال ما است و در بخش های دیگر  مملکت مان هم وجود دارد. همچنان هم ادامه دارد. به راحتی دروغ می‌گویند اما در واقعیت خصوصی سازی باشگاه‌ها هیچ وقت انجام نمی شود.

پنجعلی اضافه کرد: فوتبال یک صنعت است و باید در آن درآمدزایی شود. هیچ وقت در فوتبال حرفه‌ای از جیب مردم برنمی‌دارند تا به فوتبال بدهند. در این وضعیت هیچ مدیری هم نمی‌تواند درآمدزایی درستی داشته باشد زیرا در کشورمان فوتبال را به شکل یک صنعت درآمدساز نگاه نکرده و جور دیگری آن را می‌بینند. راه های کسب درآمد در فوتبال چیست؟ تبلیغات دور زمین، حق پخش تلویزیونی، فروش البسه، بلیت فروشی، جذب اسپانسرهای قدرتمند و ... اما در کشور ما هیچ کدام از منابع مالی برای فوتبال محقق نمی‌شود زیرا ساختار درست نیست. همه جای دنیا از این راه‌ها برای فوتبال پول درمی‌آورند اما ما اصلا نمی توانیم حرفش را هم بزنیم. در چنین حالتی همه مدیران دچار مشکل می‌شوند.

وی درخصوص تامین نشدن منابع مالی برای جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و تسویه نشدن قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی گفت: بازیکنان پرسپولیس پنج سال متوالی قهرمان شده‌اند و حق آنها دریافت کامل پول شان و گرفتن پاداش مناسب است اما این کار انجام نشده است. همانگونه که تمام پیشکسوتانی که در سال های اخیر در تیم‌های پایه پرسپولیس فعالیت کرده اند و در کل شاید قراردادشان ۸۰۰ میلیون تومان هم نباشد، از باشگاه طلب دارند. بحث این نیست که مدیران پرسپولیس درآمدزایی بلد نیستند بلکه در این وضعیت نمی‌توان کاری انجام داد. بیشترین درآمد باشگاه های بزرگ جهان مثل منچستریونایتد و رئال مادرید حق پخش تلویزیونی است اما تیم های ما از این منبع مالی عظیم محروم هستند. در این فوتبال اسپانسرها هم درآمد خاصی ندارند که تمایل زیادی به قرارداد بستن با باشگاه‌ها داشته باشند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره دیدار این تیم مقابل استقلال تاجیکستان پاسخ داد: شک ندارم به دلیل چربش خلاقیت و زور بچه های پرسپولیس، این تیم را راحت شکست می‌دهیم. تنها مشکل تیم ما نداشتن بازی‌های تدارکاتی مناسب است اما اطمینان دارم گل‌محمدی و کادرفنی برای این معضل هم راهکارهای خوبی دارند.

پنجعلی تصریح کرد: اگر حرفی می‌زنیم به دلیل دلسوزی مان برای فوتبال است. نباید شرایط فوتبال ما به این شکل باشد که کوچک‌ترین دغدغه ای برای تقابل با امثال استقلال تاجیکستان داشته باشیم. امیدوارم این مسائل درست شود و شایسته سالاری در همه جا حاکم شود. در هر زمینه ای به حدی نفرات کارآمد داریم که می‌توانیم بهترین باشیم اما هیچ چیز سر جایش نیست. همه می‌دانیم برخی با رانت و رفاقت پست‌هایی می گیرند. اگر این مسائل درست شود نیاز به هیچ چیزی نداریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها