۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 767021

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: دیدار با سوریه روز خوبی برای تیم ملی نبود اما این موضوع دلایل موجهی دارد.

جلالی:  وضعیت عراق نسبت به قبل متفاوت شده است

مجید جلالی در مورد برتری یک بر صفر تیم ملی مقابل سوریه در دیدار اول مقدماتی جام جهانی قطر  اظهار داشت: با وجود بردن این مسابقه در کل هماهنگ نبودیم و خیلی خوب عمل نکردیم. اصلاً روز خوب تیم ملی نبود اما این امر می تواند دلایل موجهی داشته باشد. مثل اینکه اولین مسابقه مان بود، بازیکنان پس از مدت‌ها کنار هم قرار گرفتند، تمرینات زیادی برگزار نکردیم و سرمربی‌مان را هم کنار زمین نداشتیم.

وی افزود: از لحاظ هماهنگی بین بازیکنان، ارسال از کناره‌ها و زوج‌سازی عملکردمان خوب نبود و همین امر مانع شد تا نتوانیم در کارهای هجومی بهتر عمل کرده و موقعیت‌سازی کنیم. البته برای دیدار مقابل عراق ۴-۵ روز زمان داریم و با توجه به احتمال بازگشت اسکوچیچ و هاشمیان به تیم ملی،  امیدوارم بهتر از دیدار مقابل سوریه کار کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به نتایج عجیب روز اول رقابت‌های جام جهانی مانند تساوی عراق در خانه کره جنوبی و برتری عمان برابر ژاپن پاسخ داد:‌ شاید به این دلیل که تیم ژاپن هم مانند ما بازیکنانش از هم دور هستند و نمی‌توانند تمرینات یکپارچه ‌ای داشته باشند، مقابل عمان که مدت‌ها است تیمش را ساخته شکست خورد. عراق هم توانست مساوی خوبی در خانه کره جنوبی به دست آورد. قطعاً دیدار بعدی ما مقابل عراق خیلی سخت‌تر از بازی با سوریه است.

جلالی ادامه داد: تیم ملی ما فاصله زیادی با تیم مرحله قبلی داشت اما  عراق با وجود تغییر سرمربی‌اش در این مدت دیدارهای تدارکاتی و اردوی آماده‌سازی مناسبی برگزار کرد. به همین دلیل با تیمی که در مرحله قبلی مقابل ایران شکست خورد، فاصله زیادی دارد و کاملاً قوی‌تر شده است. تیم ما هم برابر سوریه نشان داد نسبت به دیدارهایی که در بحرین برگزار شد تا حدی افت کرده  اما امیدوارم خیلی زود به همان شرایط قبلی بازگردد. 

وی در خصوص استفاده کادر فنی تیم ملی از نفراتی مثل جعفر سلمانی و صالح حردانی و میلاد سرلک مقابل سوریه پاسخ داد: به هر حال این بازیکنان با نظر کادر فنی در ترکیب قرار گرفتند و نشان دادند باید پخته‌تر شوند. یکی دیگر از مشکلات ما در بازی مقابل سوریه در اختیار نداشتن سردار آزمون  بود. وی مهره‌ای کلیدی برای تیم ملی است. مهدی طارمی هم در غیاب زوج خود همان فرم همیشگی را نداشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها