وزیر خارجه انگلیس که پنجشنبه شب برای یک سفر دو روزه وارد پایتخت پاکستان شده، گفت که خود طالبان از مشاهده سرعت بالای تصرف افغانستان توسط شبه نظامیانش شگفت زده شده است.

وزیر خارجه انگلیس در اسلام آباد: خود طالبان هم از سرعت پیروزی‌اش شگفت زده شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایندیپندنت، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس سفری دو روزه را با هدف تضمین عبور امن برای انگلیسی‌ها و افغان‌های مرتبط با این کشور که در افغانستان گرفتار شده‌اند، شروع کرده است.

وزیر خارجه انگلیس گفت، حتی در بین طالبان با مشاهده سرعت بالای تصرف افغانستان توسط این گروه "شگفتی به شکلی گسترده و رایج" وجود داشته است.

دومینیک راب در شهر اسلام آباد اظهار کرد: من ظن این را دارم که طالبان و افغان‌های عادی شگفت زده شدند. من فکر می‌کنم یک شگفتی به شکلی گسترده و رایج در قبال سرعت بالای تحکیم قدرت آنها (طالبان) وجود داشت.

وزیر خارجه انگلیس خاطر نشان کرد که کمک‌های کشورش برای مردم افغانستان قرار نیست مستقیما به طالبان منتقل شوند.

او اظهار کرد: ما تمایل نداریم که از طریق طالبان به تامین کمک‌ها بپردازیم بلکه این کار را از طریق سازمان‌های امور انسان دوستانه که در داخل افغانستان فعالیت دارند انجام می‌دهیم. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید یک محیط امن و ایمن وجود داشته باشد.

دومینیک راب ادامه داد، پاکستان و انگلیس در ایجاد یک آینده صلح آمیز و با ثبات برای افغانستان منفعتی مشترک دارند و مجددا درباره تشکیل یک ائتلاف برای آنکه به عنوان یک نیروی "میانه رو کننده" این گروه اقدام کند، حرف زد.

او خاطر نشان کرد، بدون وجود نوعی همکاری با طالبان خارج ساختن ۱۵۰۰۰ نفر از کابل ممکن نمی‌شد.

او گفت: ما قطعا اهمیت این که قادر به تعامل بوده و یک خط ارتباطی مستقیم داشته باشیم را می بینیم.

به گفته این وزیر خارجه انگلیس، "در آینده نزدیک" عملیات های خارج سازی از کابل در ضمن وجود نیاز به تعامل مستقیم با طالبان ممکن است از سر گرفته شوند.

برچسب‌ها