این‌ روزها وضعیت کرونا در استان کردستان قرمز و وخیم بوده و علی‌رغم اینکه آمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه افزایشی و کادر درمان به‌شدت خسته‌اند، اما مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند.

اوج‌گیری دوباره بحران کرونا در کردستان؛ روزهای سخت مدافعان سلامت

به گزارش قدس آنلاین، آمار روزانه‌ مبتلایان به کرونا، بستری و فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان کردستان افزایشی و نگران‌کننده است به طوری‌که هر روز شاهد داغدار شدن بسیاری از خانواده‌ها هستیم.

علی‌رغم اینکه کرونا همچنان در دورهمی‌های خانوادگی، خیابان‌های سطح شهر و بیخ گوش هم‌استانی‌هایمان جولان می‌دهد، اما عده‌ای از شهروندان، هنوز به این ویروس منحوس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اعتقادی نداشته و به هشدارها و خستگی مدافعان سلامت نیز توجهی نمی‌کنند.

خبرنگار تسنیم در این گزارش به بخش کرونایی بیمارستان کوثر سنندج که این روزها زیر بار بستری بیماران کرونایی رفته، سر زده و از نزدیک با پرستاران و بیماران به گفت‌وگو نشسته است. یکی از پرستاران بخش کرونا این بیمارستان می‌گوید: عده‌ای از مردم علی‌رغم اینکه وضعیت کرونا قرمز و می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما همچنان توجهی نمی‌کنند.

وی افزود: عده‌ای نیز به خاطر وضعیت نامناسب اقتصادی و نداشتن درآمد و توان مالی، توانایی خرید و تهیه ماسک و اقلام پزشکی را ندارند.

این مدافع سلامت در بیمارستان کوثر سنندج گفت: متأسفانه این روزها عده‌ای از کارمندان مرخصی گرفته و در این شرایط قرمز کرونایی به سفر، تفریح و بازدید رفته در حالی‌که همکارانمان با جان و دل مایه گذاشته تا مشکلی برای بیمار بستری ایجاد نشود.

پرستار بخش کرونایی بیمارستان کوثر سنندج اذعان کرد: علی‌رغم اینکه فشار و سختی کار در این روزهای کرونایی چند برابر شده، اما حقوق و دریافتی‌هایمان همانند قبل است.

   

یکی دیگر از مدافعان سلامت بیمارستان کوثر سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه وضعیت کرونا در مرکز استان کردستان وخیم شده است، تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از خانه‌هایشان بیرون نیایند و از حضور در دورهمی‌ها، مهمانی‌های خانوادگی و مراسمات و تجمعات خودداری کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به نفع خود و خانواده‌هایشان است، افزود: شهروندان در صورت عادی‌انگاری و بی‌توجهی به هشدارهای پزشکی، عزیزانشان جلوی چشم خودشان در بیمارستان بستری شده و وضعیت کنونی وخیم‌تر خواهد شد.

پرستار بخش کرونایی بیمارستان کوثر سنندج گفت: کادر درمان این روزها به شدت خسته‌ و شب و روز تلاش کرده تا بیماران کرونایی را درمان کنند، آنقدر از مردم خواهش کردیم که از خانه بیرون نیایند اما رعایت نمی‌کنند و فشار و بار کاری روی دوش مدافعان سلامت می‌افتد.

بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کوثر سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن قدردانی از تلاش مدافعان سلامت، مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیرون نیامدن از خانه‌های خود دعوت کردند.

بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حالی‌ است که در ۲۴ساعت گذشته ۴۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس شناسایی و با فوت ۶ بیمار، شمار فوتی‌های کرونایی در استان به ۱۵۰۵ نفر رسید و ۸۳۲ بیمار نیز در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها