۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 767082

پیام و ابومسلم باشگاه‌هایی با قدمت و اصالت در فوتبال خراسان‌اند که فوتبال این استان بدهکار عوامل، بازیکنان و هوادارانی است که سال‌ها کنار این دو تیم حضور داشتند.

 پیامی‌ها در لیگ ۲ سبز می‌شوند

با موفقیت‌هایشان شاد شدند و با شکست‌های آن‌ها گریستند. آن زمان هم که با بی‌تدبیری مدیریتی ورزش و فوتبال استان به کل از بین رفتند، تنها خاطراتشان باقی ماند. سیاه‌جامگان که به شکلی میراثدار ابومسلم بود پس از مدتی نیز به سرنوشت مشکی‌پوشان دچار شد و پیام گرچه برایش نام‌های همتراز دیگری تراشیده شد، سرانجامی بهتر از ابومسلم و سیاه‌جامگان نداشت. تا اینکه از ابتدای سال زمزمه تشکیل تیمی با اسم پیام با مدیریتی جدید و شکل و شمایلی دیگر به گوش رسید و پیام توس خراسان با خرید امتیاز از لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور پا به عرصه فوتبال استان و کشور نهاد. آنچنان که دست‌اندرکاران این باشگاه می‌گویند پیام توس خراسان برنامه‌هایی برای حضور در لیگ دسته دو، صعود به لیگ یک و حتی رسیدن به لیگ برتر دارد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه پیام توس خراسان گفت: پس از چند سال که از انحلال باشگاه پیام می‌گذرد، با حضور یک کادر فنی متخصص و کاربلد تصمیم گرفتیم دوباره این کمبود بزرگ فوتبال در مشهد را از بین ببریم و در لیگ دسته دوم کار خود را آغاز کنیم.

رضا محمدی اظهار کرد: شاید باشگاه پیام بتواند شرایط فوتبال مشهد را کمی بهبود ببخشد. در یکی دو سال گذشته جلسه‌هایی برگزار شد و پس از آن نتیجه گرفتیم باید تیم پیام دوباره احیا شود. در این مسیر دو هدف بزرگ داریم؛ نخست از بین بردن بازیکن‌سالاری و توجه به تیم‌های پایه و ثروت‌ فوتبال استان و دوم حضور باشگاه پیام در فوتبال کشور.

وی بیان کرد: متأسفانه یک معضل مهم در مشهد دریافت شهریه‌های گزاف از خانواده‌های به نسبت کم‌برخوردار و با توان مالی پایین به بهانه آموزش فوتبال است. خوشبختانه از این امر دور شدیم و سعی کردیم امکانات لازم را به صورت رایگان در اختیار افراد مستعد قرار دهیم تا استعدادهای فوتبال استان شناسایی شوند. بی‌شک در سه چهار سال آینده این بازیکنان به تیم بزرگسالان تزریق خواهند شد.

حمایت پنج ساله از پیام

محمدهیوا حسین‌زاده، مالک باشگاه پیام توس، در نشستی که این باشگاه با حضور خبرنگاران برگزار کرد، گفت: مشکلی برای تأمین منابع مالی باشگاه نداریم چراکه مالکیت دو کارخانه که حامی تیم پیام خواهد بود بر عهده من است و بودجه کل سال هم تعیین شده است. پرداخت حقوق‌ها همانند باشگاه‌های معتبر اروپایی به صورت ماهانه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: باشگاه پیام توس از طرف شرکت و کارخانه‌های ما براساس یک برنامه پنج ساله حمایت می‌شود. اگر در ادامه راه به سطحی برسیم که هزینه‌ها بسیار شود، قطعاً در ادامه راه اسپانسرهایی به ما ملحق خواهند شد.

حضور در لیگ ۲ با ترکیبی بومی

یونس مسعودی، مدیرعامل پیام توس نیز گفت: یک برنامه مدون و دقیق پنج ساله داریم تا تیم پیام را از لیگ دسته دو به سطح اول فوتبال کشور برسانیم.

ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا بتوانیم از نظر اقتصادی خودکفا باشیم. وی افزود: براساس برنامه‌ای که داریم اواخر سال چهارم تقریباً از نظر اقتصادی و درآمدزایی خودکفا خواهیم ‌شد. در حوزه مارکتینگ با یک تیم اقتصادی مشورت کردیم و برنامه‌های زیادی داریم. یکی از موضوعات و دغدغه‌های ما ورزشگاه اختصاصی است که برای این کار نیاز به یک زمین مناسب داریم. مسعودی عنوان کرد: هدفمان این است در سال نخست، ساختار تیم را در لیگ دسته دو تثبیت ‌کنیم، البته اگر این تثبیت با نتیجه همراه باشد، قطعاً بهتر است. امید داریم با ترکیب بومی به لیگ دسته یک راه پیدا کنیم. براساس برنامه‌ سه‌ساله‌ای که داریم، خود را برای رسیدن به لیگ برتر آماده می‌کنیم و امیدوارم حضور تیم پیام در لیگ برتر فوتبال ایران مستمر باشد.

رسیدن به لیگ برتر با برنامه

محمد بابایی، سرمربی باشگاه پیام توس نیز گفت: برای رسیدن به لیگ برتر عجله نداریم و می‌خواهیم براساس برنامه‌ای مدون حرکت کنیم تا با تکیه بر استعدادهای فوتبال خراسان به موفقیت برسیم. وی اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در اختیار ما قرار گرفته و از دهم تیرماه کار خود را آغاز کرده‌ایم. از هیچ کسی رزومه نخواستیم و فقط به دنبال جذب استعدادها هستیم. قرار است از ۱۰ آبان رقابت‌های لیگ دسته دو آغاز شود و در این رقابت‌ها به میدان خواهیم ‌رفت.

برچسب‌ها