مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:درحال حاضر تعداد ۷۳۲۲ شرکت تعاونی فعال با اشتغالزایی ۱۲۱،۷۲۳ نفر در استان در حال فعالیت می باشند.

۷۳۲۲ شرکت تعاونی فعال در خراسان رضوی/تجلیل از ۱۹تعاونی برتر استان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی،حمید رضا پناه    اظهار کرد:  یکی از رویکردهای ما در استان حمایت از بخش تعاون به صورت خاص و ویژه است چرا که معتقدیم تعاونی‌ها نقش سازنده‌ای در تولید و توسعه اشتغال در کشور دارند و ما در این مسیر با جدیت مشکلات و موانع پیش روی تعاونی ها را رصد کرده و با اولویت بدنبال بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم .

وی ضمن بیان آمار در حوزه های مختلف از جمله تعاون، روابط کار، اجتماعی کارآفرینی و اشتغال گفت:ایجاد اشتغال یکی از اهداف و برنامه های اصلی دولت است که در این راستا نقش و ظرفیت های بخش تعاون تعیین کننده است و تلاش ما با توجه به شرایط موجود توانمند سازی بخش مردمی تعاون و رشد و توسعه مجموعه های کارگری و کارفرمایی استان خواهد بود.

 وی گفت:درحال حاضر دراستان خراسان رضوی تعداد ۷۳۲۲ شرکت تعاونی فعال با اشتغالزایی ۱۲۱،۷۲۳ نفر و عضویت ۷۶۱،۸۸۱ نفر و سرمایه ثبتی بالغ بر ۴۵۹ میلیارد تومان در حال فعالیت می باشند که در این میان سهم تعاونیهای فعال در بخش های مختلف به ترتیب: خدمات ۳۴درصد ،کشاورزی ۲۳ درصد، صنعت ۱۳ درصد،مسکن ۶ درصد،حمل ونقل ۲ درصد و سایر رشته ها ۲۲ درصد می باشد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد تعاونیهای فعال در حال بهره برداری به ترتیب مربوط به استانهای تهران، خراسان رضوی و فارس با ۸،۲۰۶  و ۵،۳۰۲ و ۴،۳۵۱ تعاونی می باشد گفت: استانهای تهران، خراسان رضوی و خوزستان نیز به ترتیب با ۴۴۸،۸۰۰ ، ۹۰،۷۶۵ و ۷۳،۸۶۶ نفر شاغل دارای بیشترین اشتغال در بخش تعاون می باشند.

وی گفت: نقشی که تعاون در اقتصاد استان دارد بسیار مهم است به طوریکه ۱۰ درصد فرآورده های دامی،۸ درصد محصولات زراعی و ۵ درصد گوشت و تخم مرغ استان توسط تعاونی ها انجام می شود همچنین در یکسال گذشته شرکت های تعاونی استان به میزان ۱۰۶ میلیون دلار صادرات داشته اند.

پناه گفت: تعداد تعاونیهای فعال بانوان دراستان ۳۸۴ تعاونی می باشد و تعداد اعضا این تعاونیها ۳،۴۳۱ نفر می باشد که با سرمایه ۲۵۷ میلیارد ریال و اشتغال ۶،۲۹۸ فرصت شغلی تشکیل شده است.

وی ادامه داد:یکی از طرح های که پیگیری می شود بحث توجه به روستاها است که در این خصوص طرح روستا تعاون تا امروز تعداد ۲۷۶ تعاونی با ۲،۱۴۲ نفر عضو و اشتغالزایی ۴،۴۵۲ نفر با سرمایه ثبتی ۳۲ میلیارد ریال در قالب این طرح قرار گرفته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر را هم داریم که با توجه به محدودیت های کرونا ثبت نام تعاونی ها به صورت مجازی انجام شد اظهارکرد: مراسم تجلیل از تعاونی های برتر به صورت محدود با هدف توسعه و ترویج تعاون برگزار می شود و از زحمات ۱۹ تعاونی برتر تجلیل می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها