معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به طور میانگین سالیانه ۳ میلیون جفت کفش در استان تولید می‌شود.

تولید سالیانه ۳ میلیون جفت کفش در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، علی کلانتری در رابطه با صنعت کفش در زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی کفش وجود دارد که در آن‌ها ۱۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند. از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان، ۸ واحد دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی بوده و ۱۹۲ واحد به صورت صنفی است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر در واحدهای صنعتی و ۱۲۰۰ نفر در واحدهای صنفی استان مشغول به کار هستند، افزود: در واحدهای صنعتی استان ۱۰۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و به طور میانگین سالیانه ۳ میلیون جفت کفش در این واحدها تولید می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هر واحد صنعتی در استان زنجان به طور متوسط ۱۰۰۰ جفت کفش به صورت روزانه تولید می‌کند، ادامه داد: سالیانه ۱۴ میلیون جفت کفش نیز توسط واحدهای صنفی استان تولید می‌شود که بر این اساس هر واحد به طور متوسط سالانه ۲۰۰ جفت کفش روزانه به صورت دستی تولید می‌کند.

کلانتری تصریح کرد: در شهرک صنفی خوشه کفش در شهرستان هیدج ۱۰۰ واحد ۹۰ متری به صورت کارگاه مستقر بوده و روش تولید کفش به صورت دستی و با تهیه زیره آماده کفش و به صورت صنعتی با تزریق کامل کفش صورت می‌گیرد؛ به‌ طوری‌ که واحدهای صنفی از زیره آماده استفاده می‌کنند ولی واحدهای صنعتی از طریق تزریق، تولید با کیفیت‌تری انجام می‌دهند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: چهار واحد دارای پروانه بهره‌برداری در حال صادرات کفش به سایر کشورها هستند که با افزایش دامنه صادرات کفش در استان، اشتغال این حوزه تثبیت شده و حتی افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها