مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور، خدمات این سازمان به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را تشریح کرد.

پرداخت مستمری و تسهیلات به تمامی خانواده‌های دارای فرزند سه قلو

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه عباسی در خصوص خدمات این سازمان به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش جمعیت و سیاست‌های تشویقی فرزندآوری خدماتی را به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو ارائه می‌دهد که ۱۶ هزار و ۱۷۵ خانوار چند قلو تحت پوشش خدمات سازمان هستند که از این تعداد، ۴۶۴۵ خانوار دارای فرزند سه قلو و بیشتر و ۱۱ هزار و ۵۳۰ خانوار نیز دارای فرزند دوقلو هستند.

وی با اشاره به شرایطی که این خانواده‌ها باید داشته باشند تا تحت پوشش خدمات سازمان قرار بگیرند، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، برای خانواده‌های دوقلو می‌توانیم به دهک‌های یک تا سه درآمدی خدماتی ارائه دهیم، اما در مورد خانواده‌های سه قلو و بیشتر محدودیت دهک نداریم و به کلیه دهک‌های درآمدی خدمات ارائه می‌دهیم.

عباسی در خصوص مستمری که این خانواده‌ها دریافت می‌کنند نیز توضیح داد: یکی از خدمات ارائه مستمری است که مستمری‌ها از حداقل ۹۰۰ هزار تومان با توجه به بُعد خانوار چندقلوها، تا حداکثر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارائه می‌شود این مستمری تا قبل از سال ۱۴۰۰، ۴۷۹ هزار تومان بود که این رقم سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به جز پرداخت مستمری، خدماتی در زمینه اشتغال و مسکن نیز برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: به ویژه در ارتباط با خانواده‌هایی که دارای فرزند چهارقلو و بیشتر هستند با همکاری و مساعدت ستاد مسکن سازمان و سازمان‌های دیگر، در ارتباط با تأمین مسکن آنها اقداماتی صورت گرفته است و تعدادی از این عزیزان صاحب خانه شدند. ما در این راستا چالش‌هایی داریم و به دلیل کمبود اعتبار تعداد زیادی از خانواده‌های دوقلو پشت نوبت هستند که دهک درآمدی آنها بالای دهک درآمدی ۳ است که متاسفانه با وجود اینکه می‌دانیم آن‌ها نیازمند خدمات هستند اما این امکان را به دلیل محدودیت‌های اعتباری نداریم که بخواهیم این خدمات را به آنها ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به خدمات درمانی گفت: برنامه داریم و می‌توانیم در صورت اعتبار، برای بحث‌های درمانی برنامه‌های خاصی را پیش‌بینی کنیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها