معاون اول رییس جمهوری تصویب نامه تنقیحی در موضوع زنان را برای اجرا به معاونت‌های حقوقی و امور زنان و خانواده رییس جمهوری ابلاغ کرد.

مخبر تصویب نامه تنقیحی در موضوع زنان را ابلاغ کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و در راستای تکالیف مقرر در قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور که به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اصل حاکمیت قانون، پیشگیری و مقابله با فساد و ارتقای کارآمدی و سلامت نظام اداری بوده و انجام آن مورد تکلیف قانونگذار قرار گرفته است، با پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی رییس جمهوری و معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مبنی بر تنقیح مصوبات موضوع زنان موافقت کرد.

به موجب این مصوبه، معاونت حقوقی رییس جمهوری موظف است با همکاری معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع‌رسانی متن تنقیح شده مصوبات مذکور اقدام کند.

مصوبه تنقیحی فوق در چهار فهرست «معتبر»، «منسوخ ضمنی و با اجرا منتفی»، «منسوخ صریح و ابطال شده» و «غیر معتبر با انقضای زمان» دسته‌بندی و تدوین شده است.

اعلام اعتبار یا نسخ بخشی از یک مصوبه، به مفهوم اعتبار یا عدم اعتبار سایر بخش‌های آن مصوبه نیست مگر آنکه در پیوست‌ها تصریح ‌شده باشد؛ و نیز اعلام عدم اعتبار یک مصوبه به منزله احیا شدن مصوباتی که قبلا به موجب آن لغو شده است، نمی‌باشد.

همچنین معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده موظف شد با همکاری معاونت حقوقی رییس جمهوری هر سال نسبت به بروزرسانی پیوست‌های این تصویبنامه اقدام و آن را برای تصویب به هیات ‌وزیران ارایه کند.

شمول این تصویبنامه، مصوبات عادی (غیر طبقه‌بندی) هیات وزیران، کمیسیون‌های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رییس‌جمهوری موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مصرح در موضوع «زنان» تا خرداد سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام

برچسب‌ها