۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 767196

مدیر رادیو اربعین تأکید کرد که این رادیوی فصلی تا پایان ماه صفر با ۷۲۰ ساعت برنامه روی آنتن است.

رادیو اربعین سه شنبه افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، رادیو اربعین برای هفتمین سال متوالی از سه‌شنبه شانزدهم شهریورماه ساعت ۱۸ و شب اول ماه صفر آغاز به کار می‌کند و فعالیت آن تا شام غریبان امام رضا (ع) در شب اول ربیع خواهد بود. این فعالیت به صورت ۲۴ ساعته است و به پوشش اخبار و اطلاعات مرتبط با ایام اربعین می‌پردازد که از مهم‌ترین آنها پوشش همایش پیاده روی اربعین است که خود مردم عراق دارند.

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین با اشاره به اینکه رادیوی تصویری هم در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: رادیو محرم به صورت تصویری از ایران‌صدا پخش خواهد شد و البته از طریق سایت رادیو اربعین هم می‌توانند برنامه‌ها را به صورت تصویری هم دنبال کنند.  

وی افزود: ما در رادیو اربعین امسال هم نگاه‌مان به ستاد مرکزی اربعین است و هم ستاد ملی کرونا که ببینیم چه اتفاقی برای راهپیمایی اربعین خواهد افتاد؛ اگر ایرانی‌ها حضور داشته باشند برنامه‌هایمان به یک سمتی می‌رود و اگر مثلِ سال قبل کمتر حضور داشته باشند سِیر برنامه‌ریزی‌هایمان به سمتِ دیگری خواهد رفت. بحث اطلاع‌رسانی جزو وظایف ما است و اگر ایرانی‌ها حضور بیشتری در راهپیمایی اربعین داشته باشند به صورت کامل، فعال و شبانه‌روزی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد وگرنه ما بحث تبین فرهنگ عاشورایی را در کنار ارتباط‌های مخاطبان خواهیم داشت.  

تشکری با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم حال و هوای اربعین را به خانه مردم ببریم، گفت: در تلاشیم به گونه‌ای حسینیه‌ای در خانه‌های مردم ایجاد کنیم. رادیو اربعین طی سال‌های گذشته همیشه پرشنونده‌ترین رادیو فصلی کشور بوده و یک رادیوی تخصصی است. ۵۳ عنوان برنامه داریم که مردم از روز ۱۶ شهریورماه به مدت یک ماه می‌توانند شاهدش باشند.  

مدیر رادیو اربعین سپس به کار ویژه امسال این شبکه رادیویی فصلی اشاره کرد و گفت: ما رأس هر ساعت،  فعالیت رادیو اربعین را تقدیم به شهدایمان خواهیم کرد.  اول از شهدای کربلا آغاز می‌کنیم و در ادامه جنگ تحمیلی و دیگر شهدای جان‌بر کف‌مان نام‌شان اعلام می‌شود.  طی ۷۲۰ ساعت فعالیت، نام ۷۲۰ شهید برده می‌شود و در ۲ دقیقه حداقل به آن شهید و وصیت نامه‌شان اشاره می‌شود.  

وی در پایان درباره محل استقرار رادیو اربعین، گفت: در تهران، کربلا و هم مشهد سه استودیوی ثابت داریم و از آنجا اتفاقات و برنامه‌های مختلفی را برای مردم رقم خواهیم زد.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها