فرماندار دشت آزادگان با تاکید بر ضرورت احداث پالایشگاه در این شهرستان گفت: احداث پالایشگاه "آزادگان" در این شهرستان، زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می کند.

احداث پالایشگاه در دشت‌آزادگان ۲هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حمید سیلاوی افزود: با پیگیری فراوان با احداث پالایشگاه آزادگان، در این شهرستان در سطح ملی و وزارت نفت موافقت شد و این طرح به تصویب نهایی رسید.

وی گفت: ۱۷ استعلام از اداره های خوزستان برای ساخت این پالایشگاه اخذ شده و ۷۵ هکتار زمین نیز برای احداث آن اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان دشت‌آزادگان افزود: با توجه به تاثیر احداث پالایشگاه در امر اشتغالزایی و رونق این شهرستان، پیگیری لازم برای شروع عملیات اجرایی این پالایشگاه انجام گرفته و مقرر شد در فرصت باقی مانده، مجری طرح نسبت به تحویل زمین و اجرای سایت و جانمایی واحدهای تولیدی اقدام کند.

سیلاوی اظهار داشت: این پالایشگاه نفتی است و محصولاتی که قرار است در این پالایشگاه تولید شوند شامل گازوییل(نفت گاز)، روغن پایه، بنزین معمولی و بدون سرب وحلال های نفتی است.

فرمانداردشت آزادگان در ادامه با اشاره به میزان سرمایه گذاری برای ساخت این پالایشگاه افزود: برای ساخت این پالایشگاه ۱۱۳ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال معادل ۵۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو اعتبار نیاز است ضمن اینکه مدت زمان ساخت آن ۲ سال پیش بینی شده است.

سیلاوی گفت: این طرح توسط بخش خصوصی به صورت مشارکتی شرکت ایرانی و خارجی ساخته می شود.

با توجه به نرخ بیکاری بیش از ۲۰ درصد شهرستان دشت آزادگان احداث این کارخانه می تواند در ایجاد اشتغال در منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.

به گفته رییس سازمان صمت خوزستان ساخت پالایشگاه در این استان با توجه به شرایط صنعتی و منابعی که دارد سود آور و اقتصادی است.

شهرستان دشت آزادگان از مناطق نفت خیز خوزستان بوده که در غرب این استان واقع است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها