رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه گفت: موزه دائمی میراث دینی در مسجد چهلستون این شهرستان سرخه افتتاح می‌شود.

سرخه موزه‌دار میراث دینی در مسجد چهلستون می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهمن اخلاقی افزود: افتتاح موزه مواریث دینی در شهرستان سرخه رویدادی ارزشمند و اقدامی معنوی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه قرار دارد.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه گفت: این موزه با هدف آگاهی افزایی به افراد در ارتباط با شخصیت‌های دینی و اندیشمندان اسلامی شهر سرخه، معرفی بناهای تاریخی مذهبی، آیین‌ها و آیین های مذهبی و  مواریث مذهبی به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با قدردانی از مؤثران سرخه در زمینه پیگیری برای افتتاح این موزه اضافه کرد: هر موزه بنا به شرایط ویژه ای که دارد از اهمیت خاصی برخوردار است اما در این میان موزه میراث دینی به دلیل گستردگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخلاقی با اشاره به اینکه موزه دائمی میراث دینی سرخه در انتقال معارف دینی می‌تواند برای همه اقشار اثرگذار باشد، گفت: این موزه غرفه‌های متعددی دارد و سعی شده است در آن غرفه‌هایی برای بزرگان و علمای سرخه، قرآن کریم، اماکن مقدسه، و افراد شاخص دینی، قرار گیرد تا برای بازدیدکنندگان متنوع باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه تصریح کرد: پنج میلیارد ریال اعتبار ابلاغی و ملی در این راستا پیش‌بینی شده است و اختصاص این اعتبار زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده در رابطه با راه‌اندازی این موزه است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها