پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نمی‌شود همه چیز را با هم خواست، اگر شرایط خوب است فرهاد به کارش ادامه بدهد اما اگر خوب نیست به هواداران بگوید که نمی‌شود کار کرد و خداحافظ شما!

روشن: اگر این همه مشکلات و دروغ وجود دارد، مجیدی خداحافظی کند

به گزارش قدس آنلاین، حسن روشن در مورد صحبت های روز گذشته فرهاد مجیدی و انتقاد او از برخی مسائل اظهار داشت: سال‌ها است که باشگاه استقلال مشکل مدیریت دارد و هنوز هم درست نشده است. اسپانسر و مسائلی از این دست به طور مستقیم به مربی ربط ندارد ولی وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد این حرف‌ها را مطرح می‌کند.

وی در مورد گلایه سرمربی استقلال از اسپانسر عنوان کرد: فرهاد در مورد مدیریت حق دارد اما اسپانسر به طور مستقیم به او مربوط نیست. او باید کار خودش را بکند. اگر شرایط خوب نیست نباید کار کند. اگر می‌خواهد خودش اداره کند، خودش باشگاه، مربی، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و همه کاره می‌شود. ولی سرمربی باید تمرکزش را برای کارهای خودش بگذارد نه اینکه دنبال این و آن باشد. الان اگر شرایط مناسب نیست بهترین زمان است که تیم را رها کند وگرنه به مشکل می‌خورد.

روشن در خصوص اینکه مجیدی اعلام کرد مدیریت خواست از اسپانسر دلجویی کنم تا کمک کنند و من هم در مورد اسپانسر مثبت صحبت کردم اما اتفاقی نیفتاد، گفت: همه این موارد در نهایت به مدیریت می‌رسد. وقتی مدیریت نمی فهمد، کاربلد نیست و کمیته ندارد اینطور می‌شود. خود مدیریت می‌نویسد و می‌گوید شما برو شما بیا. باید در یک باشگاه کمیته‌های مختلفی برای رسیدگی به کارها تشکیل شوند.

 وی افزود: وقتی دعوایی پیش می‌آید به کمیته فنی یا مالی مربوط نمی شود، به کمیته حقوقی مربوط است. رفت و آمد بازیکن و مربی به کمیته فنی مربوط است. مسائل مالی به کمیته مالی مربوط است. وضعیت جسمانی بازیکنان هم به کمیته پزشکی مربوط می‌شود. چون هیچ کدام از این کمیته ها وجود ندارد یک نفر نشسته در باشگاه به این و آن نامه می‌دهد. به این می‌گوید خوب است و به آن می‌گوید بد است. این که باشگاه نمی‌شود.

گلزن سال‌های دور استقلال در مورد اینکه فرهاد مجیدی خودش عنوان می‌کند که نباید در این مسائل وارد شود، اظهار داشت: اگر نباید، پس انجام ندهد. این درست است که مدیریت خراب است و خیلی مشکل دارد.

روشن در مورد اینکه مجیدی گفته بود برخی بازیکنان مانند فرشید اسماعیلی در لیست او نیستند اما شب گذشته اعلام کرد امیدوار است با این بازیکنان تعامل و قراردادشان تمدید شود، گفت: حرف‌های ضدونقیضش به خودش مربوط است. اطراف فرهاد خالی است و کسی را برای مشورت ندارد. آدمی که این شرایط را دارد یک روز یک حرف می‌زند و روز دیگر حرف دیگری می‌زند. امیدوارم هواداران که تا به حال بسیار اذیت شده‌اند از این به بعد اذیت نشوند. فرهاد شفاف اعلام کند که این مشکلات و کمبودها را داریم و من هم نمی‌مانم یا می‌مانم. نصف این تیم زیادی است. اینکه می‌گوید فلانی نباشد و حالا می‌گوید باشد ناشی از مسائل داخلی است که به هم مربوط هستند.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه بر اساس صحبت‌های مجیدی به جای قرارداد، نامه پیشنهاد برای شیمبا ارسال شده، اظهار داشت: وقتی مدیریت خراب است همین می‌شود. مربی هرکه را می‌خواهد باید به کمیته فنی که نداریم بگوید. بعد از آن کمیته فنی و کمیته پزشکی با هم مشورت کنند. اگر می‌تواند با این مدیریت کار کند که ادامه بدهد. اگر نمی‌تواند به مردم اطلاع بدهد و کناره گیری کند. او باید هوادار را به طور کامل در جریان بگذارد. نمی‌شود که این همه مشکلات باشد و سرمربی تیم قبول کند کار کند. نمی‌شود همه چیز را با هم بخواهد. اگر شرایط خوب است به کارش ادامه بدهد. اگر خوب نیست به هواداران بگوید که نمی‌شود کار کرد و خداحافظ شما.

وی در مورد اینکه مجیدی در انتظار پول قائدی برای خرید بازیکن خارجی خوب بوده اما این اتفاق عملی نشد، گفت: کار را رها کند. به نظرم اگر این همه مشکلات و دروغ وجود دارد که پول این و آن را ندادند و اذیت می‌کنند، بگوید من این تیم را دوست دارم ولی نمی توانم کار کنم. سرمربی باید مشاور داشته باشد تا وقتی مشکلاتی پیش می‌آید احساسی صحبت نکند و احساسی تصمیم نگیرد. هنگام خوشحالی یا ناراحتی نباید تصمیم بگیرد.

روشن در خصوص حضور مستقیم و پررنگ سرمربی در نقل و انتقالات و تشکر بازیکنان پس از عقد قرارداد از برادران مجیدی، عنوان کرد: این هم ناشی ازمشکلات مدیریتی است. بحث فرهاد و فرزاد نیست. زرینچه را سرپرست می‌کنند و بعد می‌خواهند سرش را ببرند. خداراشکر این پسر خوب رفت. وقتی او می‌رود معلوم است مدیریت اصلا خوب نیست.

وی افزود: بازیکن هم که می‌آید نباید مجیز کسی را بگوید. بازیکن برای باشگاه است. وقتی می آید و خوشحال است باید از باشگاه تشکر کند اما همه چیز قاطی شده است. همه امیدوارند امسال تیم فرهاد قهرمان شود. اگر این اتفاق نیفتد می‌گوید من گفته بودم مدیریت مشکل دارد. الان مدیریت چه خوب چه بد، اگر می‌شود که به کارشان ادامه بدهند. اگر بخواهند با هم کار کنند نمی‌شود وسط کار بگوید دیدید من گفتم؟! اگر خوب است یا علی مدد کار کنید. اگر خوب نیست ول کند و برود.

روشن در مورد اینکه آینده استقلال را با این شرایط چطور می‌بیند، گفت: صفر! هرجایی مدیریت خراب باشد آینده ندارد. این مسائل روی بازی با الهلال صددرصد تاثیر می‌گذارد. اگر ببرند می‌گوید من کردم اگر ببازند می‌گوید مدیریت بد بود. الان باید تکلیف هوادار را روشن کند. فوتبال قابل پیش بینی نیست اما با این شرایطی که فرهاد تعریف می‌کند این‌ها را می‌خواند که اگر مقابل الهلال شکست خوردند بگوید من گفتم مدیریت بد است.

وی تصریح کرد: فرهاد نباید اذیت شود و باید فقط به داخل زمین فکر کند. الان تیم ملی را ببینید. این تیم را کریم باقری و وحید هاشمیان نگه داشته اند. 5-4 بازیکن اصلا به درد تیم ملی نمی خورند اما آرامش کلی درون تیم وجود دارد. تیم وارد زمین می‌شود و اگر بازیکنان اشتباه هم کنند مثل بازی با سوریه اما بالاخره نتیجه می‌گیرد. این به خاطر آرامشی است که مدیریت درست کرده و این شرط مهمی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها