مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد تماس های شهروندان خراسانی با "شماره ۱۲۳" سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی این استان از ابتدای امسال تاکنون به ترتیب مربوط به کودک‌آزاری، اختلافات خانوادگی و همسرآزاری بوده است.

بحران‌های خانوادگی موضوع بیشترین تماس با ۱۲۳ خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی  افزود: طی مدت گذشته از سال جاری ۱۱ هزار و ۵۳۵ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گرفته شده است که گزارش کودک آزاری با هزار و ۸۶۶ مورد در صدر و دارای رتبه نخست تماس های مردمی است که نشان از رشد آگاهی عموم مردم نسبت به ضرورت گزارش این موارد دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین اختلافات خانوادگی با هزار و ۴۷۰ تماس و همسرآزاری با ۹۶۱ تماس رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی را داشته اند.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ شهرستان استان دارای پایگاه اورژانس اجتماعی هستند و برای ایجاد پایگاه در سایر شهرستانها نیز اقدامات و تلاشها به مرور انجام می‌شود.

فیروزی ادامه داد: فعالیت مجموعه اورژانس اجتماعی از سال ۱۳۷۸ در این استان آغاز شده است و در حال حاضر تمامی ۲۰ شهرستان استان که دارای پایگاه اورژانس اجتماعی هستند دارای خدمات خوابگاهی و امکان نگهداری فرد آسیب‌دیده حداقل برای ۲۴ ساعت هستند.

وی گفت: با توجه به بعد مسافت و احتمال وقوع و گزارش آسیب در طول ۲۴ ساعت علاوه بر خدمات سرپایی، ارائه خدمات خوابگاهی برای رسیدن به زمان مطلوب برای اعزام فرد آسیب دیده به مراکز بهزیستی کمک فراوانی به مددکاران اجتماعی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این مراکز خوابگاهی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت و تضمین سلامت فرد آسیب‌دیده داشته باشد که از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها