فولادزاده گفت: مساجد و حسینیه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ماموریت مشترکی در ترویج معارف دینی و خدمت به نیازمندان دارند که به خوبی از عهده آن برآمدند؛ اما هر دوی اینها از مشکلی مشترک رنج می‌برند.

ماموریت مشترک مساجد و حسینیه‌ها/ مشکلی که هر دوی این نهادها از آن رنج می‌برند

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالامیر فولادزاده» با بیان اینکه فضای مساجد و حسینیه ها در برگزاری برنامه های متنوع و گسترده کردن فعالیت های شان با پیروزی انقلاب اسلامی بسیار باز شده است، اظهار کرد: ملت ایران باید شکرگزار انقلاب اسلامی باشند که چنین فضایی را در حوزه انتشار دین و معارف اهل بیت (ع) در اختیار آنان گذاشته است.

 

متولی و رئیس هیئت امنای حسینیه کربلاییها (واقع در تهران، خیابان ۱۵ خرداد، چهارراه گلوبندک) افزود: مساجد و حسینیه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ماموریت مشترکی در ترویج معارف دینی و خدمت به نیازمندان دارند که به خوبی از عهده آن برآمدند.

 

وی اضافه کرد: مساجد و حسینیه ها طی سی سال اخیر یعنی پس پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و ایجاد فضای با ثبات در کشور هر روز رونق بیشتری یافته اند همچنان که حسینیه کربلاییها الان صرفا مرکزی برای برگزاری مجالس روضه و جشن و نماز جماعت نیست بلکه مجموعه ای عبادی، مذهبی، پزشکی و خدماتی است که هر روز افراد بیشتری از خدمات آن بهره مند می شوند.

 

فولادزاده در ادامه با بیان اینکه بیش از هزار موسسه مذهبی و فرهنگی و خدماتی با مدیریت عراقی های ساکن ایران در سراسر این کشور در حال فعالیت هستند، گفت: مشکل اصلی در حوزه این موسسات، نبود سیستمی برای ایجاد پیوند میان این موسسات است که اگر این فعالان این موسسات به هم مرتبط شوند و به نقطه هم افزایی و هم گرایی برسند شاهد خدمت رسانی بیشتر این مراکز به عراقی ها و ایرانی ها خواهیم بود.

 

وی در پایان با بیان اینکه در جایگاهی نیست که درباره ساختار مساجد در کشور اظهار نظر کارشناسی دهد، خاطرنشان کرد: با وجود این باید بگویم که تا جایی که اطلاع دارد مساجد ایران نیز از نبود یک سیستم یکپارچه و متحد رنج می برند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها