مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رسانه‌ها برای بازگشایی مدارس افکار عمومی را اقناع کنند تا والدین آمادگی آغاز سال تحصیلی و فرستادن بچه ها به مدارس را داشته باشند.

رسانه‌ها برای بازگشایی مدارس افکار عمومی را اقناع کنند

به گزارش قدس آنلاین، احمد اسکندری نسب امروز  در شورای آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس مهم‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است افزود: اقلام و تجهیزات بهداشتی برای مدارس استان کرمان تهیه شده و بتدریج برای مدارس و مراکز آموزشی در سراسر این استان ارسال می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۹ هزار معلم معادل ۸۰ درصد از معلمان استان واکسن کرونا دریافت کردند و واکسیناسیون بقیه نیز در حال انجام است که امیدواریم با انجام واکسیناسیون و کم‌رنگ شدن شیوع ویروس کرونا، خلا حضور دانش آموزان در مدارس برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: با توجه به همه‌گیری کرونا در جامعه، برای بازگشایی مدارس نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم تا زمینه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

وی با اشاره به انجام آموزش مجازی در سال گذشته برای دانش آموزان بیان کرد: با وجود تلاش همکاران در زمینه آموزش مجازی، به لحاظ فراهم نبودن امکانات زیر ساختی تعدادی از دانش آموزان استان نتوانستند تحت پوشش آموزش های مجازی قرار گیرند.

اسکندری نسب تاکید کرد: آمادگی برای ارائه آموزش به دانش آموزان به صورت مجازی و حضوری را داریم و برگزاری ۲ مانور آموزشی برای بازگشایی مدارس برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: کرمان در زمینه نیروی انسانی تنها استانی است که مشکلی از نظر جذب نیرو ندارد و ۶ هزار نفر از کانال های مختلف جذب آموزش و پرورش در استان کرمان شده اند که مراحل استخدامی آنها در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید ۸۰ درصد دانش آموزان استان کرمان ثبت نام شده اند و به لحاظ افزایش سرانه آموزشی ۱۰ مجمتع آموزشی در شهر کرمان با کمک خیرین در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: ۹۸ درصد از کتاب های تحصیلی دانش آموزان به شهرستان ها و مناطق استان ارسال شده که از ۲۰ شهریور توزیع کتاب ها آغاز می شود.

اسکندری نسب تاکید کرد: همچنین در حوزه مشارکت خیرین استان کرمان نیز طی سه سال گذشته ۷۰۰ درصد جذب مشارکت داشتیم که از این حیث رتبه نخست کشور را داریم.

وی با اشاره به دستاوردهای آموزشی استان کرمان در سال گذشته افزود: به رغم همه گیری ویروس کرونا میانگین نمرات پایه دوازدهم در این استان از میانگین کشوری بیشتر بوده و چهار رتبه تک رقمی کنکور و ۴۹۹ رتبه زیر هزار داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت های محوری برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: پوشش حداکثری را برای برقراری عدالت آموزشی در سراسر استان کرمان برای آموزش دانش آموزان دنبال می کنیم.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها