رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان نباید با تغییر وضعیت رنگ بندی کرونا در برخی شهرستان ها، نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی کنند.

تغییر رنگ بندی کرونایی در فارس نشان از کاهش خطر نیست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهرزاد لطفی در نشست روزانه مدیریت مقابله با کرونا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و ضمن تسلیت به مناسبت شهادت «زهرا ترابی» شهید مدافع سلامت مجتمع درمانگاهی امام رضا (ع) و شهید مطهری، گفت: تلاش و ایثار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تمامی بحران‌ها به ویژه کرونا ویروس بر هیچ فردی پوشیده نیست، به گونه‌ای که برای خدمت به همنوعان روازنه شاهد ابتلاء و حتی فوت همکاران بر اثر بیماری کووید ۱۹ هستیم، در این میان لازم است همه برای پایان این بحران مشارکت داشته باشیم که مهم‌ترین راه، پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او با توجه به روند موارد ابتلاء به کرونا ویروس در فارس و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم استانی‌ها بر اثر این بیماری افزود: شهروندان نباید با تغییر وضعیت رنگ بندی کرونا در برخی شهرستان‌ها، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی کنند، چرا که این تغییر وضعیت در برخی شهرستان‌ها به معنای کاهش خطر ویروس نیست و همچنان لازم است با پرهیز از سهل انگاری، نسبت به رعایت بهداشت، احساس مسؤولیت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از راه‌های اساسی در مقابله با کرونا ویروس را ایمن سازی جامعه با واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان برای واکسینه کردن مردم استان با اولویت بندی‌های هدفمند می کوشد و ضرورت دارد مردم استان نیز در این امر با مراجعه به موقع در زمان بندی‌های مشخص، بر سرعت این امر بیافزایند تا به یک ایمنی بالا در سطح جامعه دست یابیم.

او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید ۱۹ و گسترش ویروس جهش یافته دلتای هندی اظهار کرد: شدت سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس جهش یافته دلتای هندی بسیار بالا است و تنها راه برون رفت از این وضعیت، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه با اشاره به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اجرای طرح واکسیناسیون هوشمند، خواستار فراهم سازی هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های این پروژه و گسترش طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در فرآیند واکسیناسیون استان شد.

دکتر لطفی در ادامه نشست امروز ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، وضعیت سلامت افراد بستری و بهبودیافته و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها