تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی درگذشت عالم ربّانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله سید محمدسعید طباطبایی حکیم را تسلیت گفت.

تولیت آستان قدس رضوی درگذشت آیت الله حکیم را تسلیت گفت

به گزارش قدس آنلاین، متن پیام تولیت آستان قدس رضوی به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الاسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

 

با نهایت تأثّر و تألّم خبر درگذشت عالم ربّانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله سید محمدسعید الطباطبایی الحکیم را دریافت کردم.

این عالم وارسته به عنوان یکی از ستون‌های فقاهت در حوزه علمیه نجف، آثار و برکات گران‌سنگی را به یادگار گذاشت و عمر با برکت خود را در راستای ترویج مکتب اسلام ناب، آموزه‌های کلام الله مجید و ائمه معصومین (ع) مصروف داشت.

مبارزات گسترده این عالم ربّانی در کنار سایر اعضای خاندان بزرگ حکیم در راستای حفظ استقلال و آزادی مردم عراق نیز بدون شک یکی از نقاط برجسته زندگی ایشان است که منجر به اسارت در دوران دیکتاتوری صدام گردید و جلوه ای دیگر از پیشتازی علمای دین در احیای حرّیّت و حقوق اساسی ملت‌های مسلمان را به منصّه ظهور رساند.

این جانب در جوار مضجع نورانی رضوی، ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر (عج)، علمای بزرگوار عراق به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی، حوزه علمیه نجف و خاندان معظّم حکیم، علوّ درجات را برای آن فقید سعید از درگاه ایزد منّان مسألت می‌نمایم.

 

تولیت آستان قدس رضوی

احمد مروی

انتهای پیام/

برچسب‌ها