در ۳ ماه ابتدایی امسال فرودگاه‌ مهرآباد با ۲۸ هزار و ۶۳۰ فروند نشست و برخاست، فرودگاه مشهد با ۱۰هزار و ۲۳۶ فروند و فرودگاه شیراز با ۶ هزار و ۳۶۶ فروند نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر، در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

آخرین وضعیت تأخیرات پروازی/ بیشترین پروازها در کدام فرودگاه‌هاست

‌به گزارش قدس آنلاین، بر اساس جداول و نمودارهای پروازی و آمار فرودگاهی، در سه ماهه ابتدایی امسال بیشترین نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد با ۲۸ هزار و ۶۳۰ فروند ثبت شد.

* ثبت بیشترین و کمترین نشست و برخاست هواپیما به ترتیب در فرودگاه‌های مهرآباد و اراک

در همین مدت کمترین نشست و برخاست هواپیما طبق بررسی آمار ۵۲ فرودگاه کشور، در فرودگاه اراک با ۲۸ فروند نشست و برخاست ثبت شد.

در سه ماهه ابتدایی سال گذشته در فرودگاه مهرآباد ۱۸ هزار و ۸۲ فروند نشست و برخاست ثبت شد که امسال نسبت به پارسال با رشد ۵۸ درصدی مواجه بود.

همچنین سال گذشته در فرودگاه اراک که کمترین نشست و برخاست هواپیما را ثبت کرده بود، ۱۰ فروند نشست و برخاست ثبت شد که رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ ثبت کرده است.

در سه ماهه ابتدایی امسال فرودگاه‌های مشهد با ۱۰ هزار و ۲۳۶ پرواز و شهید دستغیب شیراز با ۶ هزار و ۳۶۶ پرواز در رتبه‌های بعدی از نظر نشست و برخاست هواپیما و همچنین اعزام و پذیرش مسافر قرار دارند.

* ثبت بیشترین آمار تأخیرات پروازی توسط ساها و پارس‌ایر

طبق این آمار شرکت‌های هواپیمایی ساها و پارس‌ایر با ثبت ۳۹ درصد و ۳۵ درصد تأخیر در پروازها، بیشترین آمار تأخیرات پروازی را ثبت کردند.

در خرداد امسال ۲۵۷ هزار و ۳۶۵ دقیقه پرواز داخلی و خارجی ثبت شده است که در این بخش بیشترین آمار تأخیر پروازی با ۳۸ هزار و ۵۹۸ دقیقه متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

* رشد ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری در ۳ ‌ماهه ابتدایی سال

در بخش پروازهای عبوری نیز در سه ماهه ابتدایی امسال ۳۰ هزار و ۴۴۸ پرواز عبوری از آسمان کشور ثبت شد که نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۹، که رقم ۱۴ هزار و ۹۲۳ پرواز عبوری بود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

در خرداد امسال میزان پروازهای عبوری با رقم ۸ هزار و ۹۳۸ پرواز نسبت به پروازهای عبوری خرداد ۹۹ با رقم ۵۳۷۲ پرواز ۶۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها