شهردار منطقه۲ مشهد گفت: پروژه سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد در دست اجرا است و تا زمستان امسال به پایان خواهد رسید.

 اتمام پروژه ساماندهی کال اسماعیل‌آباد تا زمستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت فرقانی اظهار کرد: سامان‌دهی کال و محدوده اسماعیل‌آباد از دغدغه‌های مدیریت شهری است، این پروژه مصوبه شورای تأمین استان را دارد، به همین دلیل هیئت اجرایی ویژه‌ای برای سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد تشکیل شده است و بر روند اجرای کار نظارت دارد.

شهردار منطقه۲ مشهد درباره ویژگی‌های این پروژه، افزود: پروژه اسماعیل‌آباد از آذر سال گذشته آغاز شده است و هزار و ۵۰۰ متر طول دارد.

وی، هدف از این اقدام را رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار ذکر کرد و گفت: احداث پارک خطی و جمع‌آوری آب‌های سطحی این محدوده و انتقال آن به کشف‌رود در این پروژه انجام می‌شود.

فرقانی اضافه کرد: در مسیر کال اسماعیل‌آباد معارضات زیادی وجود داشت، چنانکه ۱۴۰ پلاک در مسیر قرار داشت که پس از تفاهم با مالکان، تملک انجام شده است.

شهردار منطقه۲ مشهد ادامه داد: این پروژه شامل اجرای دو هزار متر مربع دیوارکشی، ۲۴ هزار مترمربع مسیر پیاده‌روسازی، ۴۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی است.

وی تصریح کرد: مسیل اسماعیل‌آباد به پارک خطی تبدیل خواهد شد که نقش مهمی در حل معضلات اجتماعی این منطقه خواهد داشت.

فرقانی به بهبود دسترسی به محدوده اسماعیل‌آباد اشاره و اظهار کرد: معبر یک کیلومتری به عرض ۱۲ متربه همراه ۲ دهنه پل ۲۵ متری به عرض ۱۲ متر برای این منظور ایجاد می‌شود.

شهردار منطقه۲ مشهد با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی اسماعیل‌آباد نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: عملیات اجرایی سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و روند اجرای مسیر و پل‌ها نیز پیشرفت حدود ۲۰ درصدی دارد، در مجموع می‌شود گفت کل پروژه ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: این پروژه بنا بود تابستان ۱۴۰۰ به پایان برسد اما با اضافه‌شدن بخش‌هایی به آن طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زمستان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها