۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 767597

بازی تیم‌های فوتبال آرژانتین و برزیل به دلیلی عجیب و در پی ورود نیروهای پلیس کشور میزبان به حالت تعلیق درآمد.

تعلیق بازی برزیل - آرژانتین در شبی جنجالی

به گزارش قدس آنلاین، بازی تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل که از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران در دور هشتم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در خاک برزیل آغاز شده بود به دلیل دخالت پلیس برزیل برای دستگیری چند بازیکن آرژانتین در دقیقه ۵ به حالت تعلیق درآمد.

سه بازیکن تیم ملی آرژانتین، امیلیانو مارتینس، کریستین رومرو و جووانی لوسلسو با وجود کسب جواز حضور در این بازی به دلیل ارائه مدارک جعلی برای کسب مجوز ورود به خاک برزیل به دردسر افتاده‌اند.

گویا این سه نفر به علاوه امیلیانو بوئندیا یکی از بازیکنان ذخیره آلبی‌سلسته به دروغ گفته‌اند که مدت قرنطینه اجباری برای ورود به برزیل را سپری کرده‌اند. به همین دلیل هم بازی در دقیقه ۵ متوقف شد، چرا که گروهی از افسران پلیس و مقامات بهداشت برزیل وارد زمین بازی شدند.

زمانی که آنها قصد هدایت ۴ بازیکن آرژانتین به خارج از زمین بازی را داشتند با مخالفت سایر بازیکنان این تیم مواجه شدند که این ماجرا منجر به رخ دادن صحنه‌هایی بی‌سابقه در مهمترین بازی فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به سوپرکلاسیکو شد.

در میان بازیکنان آرژانتین کاپیتان لیونل مسی که به شدت از این اتفاق عصبانی بود، بازیکنان تیمش را به تونل منتهی به رختکن‌ها برگرداند و خودش چند دقیقه بعد به زمین بازی برگشت تا با همتایانش در برزیل که اکثر آنها در زمین چمن کورینتیانس باقی مانده بودند، صحبت کند.

دلیل خشم مقامات برزیل از حرکت ۴ بازیکن برزیل این است که آنها لژیونرهای شاغل در انگلیس هستند، کشوری که در فهرست کشورهای قرمز کرونایی برزیلی‌ها قرار دارد. طبق قانون برزیل، مسافران کشورهای قرمز کرونایی می‌بایست در بدو ورود به برزیل ابتدا ۱۴ روز قرنطینه باشند تا عدم ابتلای‌شان به کرونا ثابت شود و ظاهراً این اتفاق در مورد ۴ ملی‌پوش آلبی‌سلسته رخ نداده است.

فیفا هنوز تصمیمی در خصوص این قضیه نگرفته است.

برچسب‌ها