مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی با پیروزی تیم‌های اروگوئه و پرو مقابل رقبا پیگیری شد.

پیروزی اروگوئه و پرو مقابل رقبا

به گزارش قدس آنلاین، بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی بامداد امروز (دوشنبه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد که در یکی از این بازی‌ها تیم ملی فوتبال اروگوئه در خانه‌اش با نتیجه ۴ بر ۲ بولیوی را از پیش‌رو برداشت.

جورجیان دِ آراسکتا (۱۵ و ۶۷- پنالتی)، فدریکو والورده (۳۱) و آگوستین آلوارس (۴۷) برای اروگوئه در این دیدار گلزنی کردند و دروازه‌شان هم توسط مارسلو مارتینس مورنو (۵۹ و ۸۴- پنالتی) باز شد.

شاگردان اسکار تابارس با این برد ۱۲ امتیازی شدند و در رده چهارم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها هستند، این در حالی است که بولیوی با ۶ امتیاز در رده نهم جدول باقی ماند.

شیلی هم در خانه اکوادور نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست یابد، این در حالی بود که اکوادور از دقیقه ۶۳ در پی اخراج جونیور سورنوسا ۱۰ نفره به بازی ادامه می‌داد.

شاگردان مارتین لاسارت با این تساوی خارج از خانه ۷ امتیازی شدند و در رده هشتم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها جای دارند و اکوادور نیز ۱۳ امتیازی شد و در مکان سوم ایستاده است.

تیم‌های پاراگوئه و کلمبیا نیز به مصاف هم رفتند که این بازی هم به تساوی یک - یک انجامید. آنتونیو سانابریا در دقیقه ۴۰ برای پاراگوئه و خوان کوادرادو در دقیقه ۵۳ از روی نقطه پنالتی برای تری‌کالر گلزنی کردند.

شاگردان رینالدو روئدا با تساوی خارج از خانه ۱۰ امتیازی شدند و در رتبه پنجم جدول هستند. پاراگوئه نیز ۸ امتیازی شد و پشت‌سر کلمبیا در رده ششم ایستاده است.

پرو هم در دیداری خانگی به لطف گل دقیقه ۳۵ کریستین کوئوا موفق شد ونزوئلای ۱۰ نفره را از پیش‌رو بردارد. توماس رینکون در دقیقه ۳۸ از ونزوئلا اخراج شد.

پرو با این برد ۸ امتیازی شد و خود را تا رده هفتم جدول بالا کشید و ونزوئلا هم با چهار امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

پیش از این دیدارها هم  تقابل تیم‌های برزیل و آرژانتین به دلیل ورود پلیس برزیل و مقامات سازمان بهداشت این کشور به زمین مسابقه در دقیقه ۵ بازی برای دستگیری چهار بازیکن آلبی‌سلسته و دیپورت کردن آنها از برزیل، به حالت تعلیق در آمد.

این اتفاق به دلیل عدم توجه چهار بازیکن تیم ملی آرژانتین به مقررات برزیلی‌ها برای سپری کردن قرنطینه ۱۴ روزی اجباری قبل از ورود به برزیل به دلیل اقامت داشتن در انگلیس (یکی از کشورهای لیست قرمز کرونایی برزیل) رخ داد. امیلیانو مارتینیس، کریستین رومرو، جووانی لوسلسو و امیلیانو بوئن‌دیا چهار بازیکن مدنظر بودند.

برچسب‌ها