مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: از امروز توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی، هندی و پاکستانی در کشور در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌ها آغاز می‌شود.

آغاز توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی در سطح کشور از امروز

به گزارش قدس آنلاین، یزدان سیف افزود: به واسطه ذخایر راهبردی برنج هیچ کمبودی در خصوص تأمین این محصول وجود ندارد و علیرغم این که خشکسالی موجب کاهش تولید برنج شده است از طریق این ذخایر میزان برنج مورد نیاز بازار تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز با آغاز توزیع برنج در سطح کشور قریب به ۱۰۰ هزار تن از این محصول از نوع هندی، تایلندی و پاکستانی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و ... در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: در حال حاضر جو روانی ناشی از موضوع کمبود برنج در جامعه ایجاد شده است که با این توزیع گسترده این جو روانی از بین می‌رود.

سیف گفت: تولید برنج داخلی به دلیل خشکسالی امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی داشته است که این کمبود از طریق ذخایر راهبردی و توزیع برنج تنظیم بازار جبران می‌شود.

وی با اشاره به بررسی برداشته شدن ممنوعیت واردات برنج در فصل تولید به دلیل کاهش تولید داخل در ستاد تنظیم بازار افزود: این موضوع در ستاد در دست پیگیری است و دو جلسه مختلف برای بررسی آن برگزار شده، ولی هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

وضعیت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کشور بسیار مناسب است

سیف گفت: ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی در خصوص کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر و گندم نیست و تمام نیاز بازار به این محصولات قابل تأمین است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها