یک کارشناس مذهبی گفت: پیروزی حق بر باطل یک قانون و سنت الهی است که از همان صدر اسلام وجود داشته است.

پیروزی حق بر باطل قانون و سنت الهی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: فرهنگ دینی ما و سیره زندگی اولیاء دین به ویژه سیره زندگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این حقیقت را به ما ثابت کرده است که در نبرد بین حق و باطل پیروز نهایی میدان، سپاه حق خواهد بود.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی که با اعتقاد پاک و سالم در راه دفاع از دین به پا می‌خیزند هرچند تعدادشان کم باشد باز هم در برابر سپاه باطل پیروز می‌شوند چرا که این امر یک وعده الهی است و خداوند هرگز خُلف وعده نخواهد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از همان ابتدای اعلام مخالفت خود با حکومت یزید فرمودند: «هر کس حاضر است مُهجه(آخرین ذخایر خونی انسان که بعد از آن مرگ انسان حتمی است) خود را در راه ما ایثار کند با ما سفر کند».

وی بیان کرد: امام حسین(ع) با این بیان در واقع اعلام کردند که نهضت شان بر مبنای خون بنا گذاشته خواهد شد و در این قیام با اینکه در ظاهر لشکر دشمن پیروز شد ولی پیروز نهایی میدان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت بودند.

این کارشناس دینی افزود: در روز عاشورا سپاه عبیدالله بن زیاد، حضرت سیدالشهدا(ع) و ۷۲ تن از اصحاب ایشان را به شهادت رساندند و حتی اجساد مطهر شهدا را دفن نکردند تا هیچ اثری از آنها بر روی زمین نماند و همه قراین و شواهد بر پیروزی آنها دلالت می‌کرد.

وی ابراز کرد: یزیدیان که از این پیروزی ظاهری سرمست و مغرور بودند، اهل بیت امام حسین(ع) را نیز به اسارت بردند ولی از آنجا که سنت الهی بر مبنای پیروزی حق بر باطل است امروز شاهد هستیم که نام سیدالشهدا(ع) در تاریخ باقی مانده است و یزید و یزیدیان همواره مورد لعن و نفرین مردم هستند.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به حدیث «ِلْحَقِّ دَوْلَةٌ، لِلْباطِلِ جَوْلَةٌ» از امیرالمومنین(ع) ابراز کرد: جبهه حق همیشه دولت پایدار و دولت باطل یک دوران کوتاه برای جولان دارد و به سرعت از بین می‌رود و سنت الهی نیز از آن پشتیبانی نمی‌کند.

وی ادامه داد: باطل همیشه مانند کف و حباب روی آب است با اینکه زیاد به نظر می‌رسد خیلی زود از بین می‌رود و محو می‌شود و این تجربه مهم عاشورا است که ۱۸ هزار ارتش یزید هچون حباب بودند که محو و نابود شدند و امروز نامی از آنها در تاریخ باقی نمانده است.

حجت الاسلام حائری بیان کرد: یکی از خطبه‌های حضرت زینب(س) در کاخ یزید نیز به این نکته مهم اشاره داشت، این بانوی بزرگوار خطاب به یزید فرمود: «هر چه در توان داری به کار بگیر ولی بدان هرگز نمی‌توانی نام اهل بیت(ع) را محو کنی».

وی خاطر نشان کرد: امروز ما بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال به صدق این گفته گهربار بانوی قهرمان کربلا پی می‌بریم چرا که نام سیدالشهدا(ع) در دل‌ها زنده است ولی کسی از یزیدیان با بزرگی و عظمت یاد نمی‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها