محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از طراحی اطلس جامع مؤسسات قرآنی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

اطلس جامع موسسات قرآنی تا پایان سال ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از طراحی اطلس جامع مؤسسات قرآنی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با تصویب کلیات این برنامه در آخرین نشست هیئت مدیره اتحادیه، اطلس جامع مؤسسات قرآنی تا پایان سال ۱۴۰۰، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این اطلس جامع علاوه بر وب سایتی که به جانمایی مؤسسات در جای جای کشور اسلامی خواهد پرداخت. با تولید اپلیکیشن موبایلی، ابزار سهل‌الوصولی برای رفع نیازهای قرآنی مخاطبین خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تصریح کرد: با جانمایی موقعیت مکانی مؤسسات، خانه‌های قرآنی، متقاضیان خدمات آموزشی و خدمات قرآنی قادر خواهند بود به نزدیک‌ترین مراکز مورد درخواست خود اعم از مراکز عمومی و نیز مراکز تخصصی دستیابی پیدا کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه گام‌های اولیه برای این موضوع برداشته شده و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های صادر کننده مجوز مانند وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی تجمیع شده و مقدمات لازم برای برنامه نویسی این سامانه فراهم شده است.

انجم‌شعاع افزود: بی تردید با طراحی اپلیکیشن اطلس قرآنی مکان‌یابی (لوکیشن) مؤسسات، برخی از نیازمندی‌های ما در حوزه مطالعاتی نیز روشن خواهد شد. به عنوان مثال، تراکم مؤسسات در نقاط مختلف و کاستی‌ها و پراکندگی‌های مختلف جغرافیایی روشن و طرح توازن مؤسسات قرآنی برای توزیع مناسب جمعیتی و جغرافیایی در کنار این طرح در سال ۱۴۰۱ عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان گفت: به زودی، فراخوان این طرح، از طریق اتحادیه‌های استانی، جهت جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر خانه‌ها و مؤسسات قرآنی اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها