حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت:اربعین حسینی نماد اتحاد و انسجام امت انقلابی اسلام است، اربعین بزرگترین تبلور شور و شعور و اتحاد عاشقان اباعبدالله الحسین رقم خواهدخورد.

اربعین حسینی نماد اتحاد و انسجام امت انقلابی اسلام

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم، با اشاره به اتحاد ملت ها در اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی نماد اتحاد و انسجام امت انقلابی اسلام است، اربعین بزرگترین تبلور عشق، شور و شعور و اتحاد عاشقان اباعبدالله الحسین عیه السلام رقم خواهد خورد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جهانی سازی اربعین حسینی اظهار داشت: کشورهای اسلامی با دعوت از گروه هایی به عنوان سفیر ملت ها به اربعین حسینی در جهانی سازی این اربعین سهیم باشند، دولت های اسلامی با ایجاد ستاد بزرگداشت جهانی اربعین با همکاری همۀ کشورهای جهان، مجمع بزرگ جهانی اربعین را راه اندازی نمایند و در این زمینه سفرا و رایزنان جهان اسلام باید فعال شوند.

وی در ادامه افزود: مسئولین بزرگوار ستاد اربعین باید زمینه سازی تسریع در نشر فرهنگ اربعین در طول سال با برگزاری دبیرخانه دائمی و سلسسله نشست های منطقه ای جهانی به ثمر نشانده و فرهنگ اربعین را به ملیت ها و سایرکشورهای معرفی نمایند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به ظرفیت فضای مجازی ابراز کرد: همه کسانی که برای اربعین تلاش می کنند لشکر فرهنگی اربعین به دفاع از حقوق سیدالشهدا علیه السلام و هفتاد و دو یار بزرگوار او هستند، یکی از فعالیت های ضروری مسئولین زمینه سازی حضور مجازی ملت های مختلف جهان در اربعین هزار و چهارصد است.

وی با اشاره به ایجاد مجمع جهانی عاشقان حسینی گفت: اربعین بزرگترین فرصت برای حوزویان جهت تبیین علل، عوامل، ریشه ها و اهداف قیام حسینی است، ایجاد مجمع جهانی عاشقان حسینی یک ضرورت مورد نیاز امروز است، همچنین قرائت پیام مقام معظم رهبری در روز اربعین در کربلای معلی و احداث بعثه مراجع در اربعین برای ارتباط با مسلمانان جهان می تواند زمینه ساز فراهم کردن فرایند جهانی اربعین را رقم بزند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تبیین فرهنگ اربعین تصریح کرد: از دفتر تبلیغات حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی، شورای تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ارتباطات و فرهنگ و همچنین از موسساتی که فعالیت های جهانی درند تقاضا می شود با ارسال گروه های پیام رسان اربعین به کشورها و ملت ها و قومیت ها این فرهنگ را به ملت های جهان اسلام معرفی نمایند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به نقش حوزه علمیه در گردهمایی عظیم اربعین خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با راه اندازی گروه های تخصصی جهت پاسخگویی به شبهات و مسائل مورد پرسش کاروان های حسینی و با ایجاد کلینیک پاسخگوی مسائل دینی در مسیر این راهیان کوه نور به رسالت خویش عمل نمایند.

 وی در پایان اذعان کرد: حضور روحانیان در کاروان های کربلا موجب شعف، نشاط و همچنین ابتهاج معنوی آحاد ملت های فهیم و عاشق و دلباخته امام حسین (ع) خواهد بود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها