گمرک می‌تواند با تغییر رویه رجیستری تدبیری انجام دهد تا مسافران قبل از ورود به کشور اطلاعات هویتی خود را در سایت اینترنتی گمرک اعلام کنند.

فرایند جدید رجیستری تلفن همراه منتظر امضای وزیر اقتصاد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک، در خصوص آخرین تصمیمات در حوزه رجیستری تلفن‌های همراه بعد از دستور خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر غیر حضوری شدن این فرآیند اظهار کرد:  وزیر اقتصاد و دارایی در جریان بازدیدی که از فرودگاه امام خمینی (ره) و از سرویس مسافری داشتند، با برخی از مسافران صحبت کردند، و براین اساس در جریان ایستایی‌هایی که در فرآیند رجیستری تلفن‌های همراه به وجود می‌آمد، قرار گرفتند.

او در ادامه بیان کرد: پس از این دیدار دستوراتی صادر شد مبنی بر اینکه تمامی ایستایی‌های مربوط به فرآیند رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی باید به حداقل برسد و به معطلی فرد در آنجا نیازی نباشد. طبق دستوری که صادر شده بود، بلافاصله کارگروهی در گمرک تشکیل شد و دو جلسه فشرده و کارشناسی در خصوص این مورد برگزار شد.

فرآیند رجیستری در مبادی ورودی کشور، تنها ۱۰ ثانیه زمان می‌برد

ارونقی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها اعم از گمرک، وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واجا و وزارت ارتباطات که به نحوی با فرآیند رجیستری مرتبط بودند، در این جلسه شرکت کردند، در نهایت برگزاری این جلسه منجر به مصوباتی شد که این مصوبات باید به استحضار وزیر اقتصاد نیز برسد.

او افزود: اگر این مصوبات ابلاغ شود، تمامی فرآیندهایی که به نحوی ایستایی ایجاد می‌کردند؛ اعم از تهیه سیم کارت به نام شخص مسافر در زمان ورود به مبادی ورودی، قرار دادن سیم کارت در گوشی و بررسی گمرک و ... براساس بحث‌های کارشناسی که صورت گرفت، حذف خواهد شد. براین اساس صرفا با احراز هویت شخص که بیشتر از ۱۰ ثانیه طول نمی‌کشد، ادامه مسیر انجام می‌شود و افراد وارد کشور می‌شوند.

ارونقی ادامه داد: فرآیند تهیه سیم کارت به نام شخص مسافر، پرداخت حقوق ورودی، کنترل گذرنامه و کنترل‌های ضروری که تعریف شده و باید طی شود، به بعد از ورود مسافر موکول می شود تا مسافر به راحتی بتواند ادامه مسیر دهد و به مسافر یک فرصت یک ماهه داده می‌شود، تا این فرآیندها را انجام دهند.

معاون فنی گمرک در پایان تاکید کرد: در نهایت اینکه این تصمیمات از سوی رئیس کل گمرک به وزیر اقتصاد منعکس می‌شود و بعد از ملاحظه، دستور لازم را برای اجرای آن صادر می‌کنند و در نهایت برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها