وزیر خارجه ایتالیا امروز (سه شنبه) گفت، دولت رم در حال گفتگو با سایر کشورها برای افتتاح یک دفتر نمایندگی مشترک در افغانستان به ریاست اتحادیه اروپا یا سازمان ملل است.

احتمال گشایش دفترمشترک دیپلماتیک در افغانستان به ریاست اتحادیه اروپا یا سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا به قانونگذاران این کشور گفت: پس از تعطیلی موقت بسیاری از سفارت‌خانه‌های خارجی در کابل، تصمیم گرفتیم تا سفارت خود را به دوحه، قطر به‌عنوان یک دفتر دیپلماتیک همانند کاری که انگلیس، آلمان، آمریکا و کانادا انجام دادند و هلند و اسپانیا قرار است به زودی انجام دهند، منتقل کنیم.

وزیر خارجه ایتالیا در ادامه صحبت‌هایش گفت: با سایر کشورهای منطقه و شرکایمان که هیات‌های دیپلماتیک خود را از کابل به قطر منتقل کرده‌اند، در حال گفتگو هستیم و می‌خواهیم یک حضور مشترک در افغانستان داشته باشیم.

این دیپلمات ارشد ایتالیایی افزود: چنین هیات مشترکی با عملکرد کنسولی قرار است با ریاست اتحادیه اروپا یا احتمالا سازمان ملل فعالیتش را در کابل از سر بگیرد.

در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان ۱۵ اوت سال جاری میلادی کابل را تصرف کرد. اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان از کشور گریخت و عملیات برای خروج اتباع خارجی و شهروندان افغان یاری‌رسان به نیروهای ائتلاف بین‌المللی با سرعت بیشتری صورت گرفت.

برچسب‌ها