دوره هفتم اجراهای برخط ماه و نوا توسط انجمن موسیقی با حمایت دفتر موسیقی و مشارکت بنیاد رودکی به مناسبت ایام سوگواری محرم و صفر به سوگ و آیین‌های عاشورایی در پاییز پیش‌رو به روی صحنه می‌رود.

آواها و نواهای عاشورایی؛ به رنگ پاییز و بوی عاشورا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی، در این دوره از اجراها، ۱۳ اجرا از ۱۰ استان کشور از جمله تهران، قم، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی را شامل می شود.

از جمله برنامه‌های این دوره از اجراهای برخط ماه و نوا می‌توان به شبیه‌خوانی، آیین‌های عاشورایی، غزل‌خوانی، سینه‌زنی و سوگواره‌ها اشاره کرد.

این اجراها قرار است از تاریخ ۱ تا ۴ مهرماه همزمان با اربعین حسینی پخش شود که جدول پخش و پوستر اجراها متعاقبا منتشر خواهد شد.

 مجموعه کنسرت‌های آنلاین ماه و نوا که بعنوان راهکاری برای شکستن سکوت سازها و برون رفت از معضل لغو اجراهای زنده موسیقی به‌واسطه همه گیری  ویروس کرونا از سوی دفتر موسیقی معاونت هنری و انجمن موسیقی و بنیاد رودکی مطرح شده است پیش از این در قالب ۶ دوره در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش شده است.  
در ۶ دوره قبل هنرمندان سراسر کشور در اکثر ژانرهای موسیقی از جمله نواحی، دستگاهی و کلاسیک ایرانی و غربی در این اجراها هنرنمایی کرده اند.

با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و برای رعایت مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، اجراهای این برنامه‌ها مجازی پخش می شود و صفحات اینستاگرامی انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی تا کنون به عنوان بسترهای پخش مجازی میزبان مردم برای تماشای این اجراها به صورت رایگان بودند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها