سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم با واکسیناسیون معلمان و برنامه ریزی مناسب، بازگشایی مدارس به دور از هرگونه آسیب رخ دهد.

تلاش برای بازگشایی مدارس به دور از هرگونه آسیب با واکسیناسیون معلمان

به گزارش قدس آنلاین، حسن شربتدار در نشست آموزشی-توجیهی برنامه ها و فعالیت های اداره کل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی که پیرامون موضوع «شروع سال جدید تحصیلی» برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه بزرگترین و مهمترین اتفاق تربیتی کشور هستیم؛ شروع سال تحصیلی از اول مهر خواهد بود و با توجه به خدماتی که آموزش و پرورش ارائه می دهد حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد و مورد قضاوت همه جامعه قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمام افراد جامعه نسبت به فعالیت‌های مدارس و آموزش و پرورش تأثیر می پذیرند و با توجه به شرایط خاص امسال که هنوز کرونا به صورت کامل مهار نشده است انشا الله بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده و واکسیناسیون معلمان، بازگشایی آرام و مؤثری داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: یکی از حوزه های راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی و آموزش و پرورش، این اداره کل است که نوع فعالیتی که در حوزه پرورشی و فرهنگی انجام می‌شود از آن تأثیر می پذیرد و یا بر روی آن تأثیر می‌گذارد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به شاخص ها و فعالیت هایی که در اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی انجام شده است، گفت: اقدامات صورت گرفته در معاونت پرورشی و فرهنگی، مانند «توسعه و مدیریت مراکز هسته مشاوره» و «هدایت تحصیلی بیش از یک میلیون دانش آموز»؛ ماندگار، بنیادین و اساسی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: همچنین در حوزه فعالیت مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی طرح‌هایی مانند «نماد» و «یاریگران زندگی» را داریم که با همکاری سایر دستگاه‌های کشور انجام شده است.

شربتدار با اشاره به راه اندازی خط ملی «نماد» گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۷۰ از خدمات مشاوره ای بهره بگیرند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها