دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: موکب‌های اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان برپا می‌شود.

 موکب‌های اربعین در استان سمنان برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن اسلامی‌راد اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان اعزام عمومی زائران به عراق و حضور مردم در مراسم عزاداری اربعین حسینی وجود ندارد.

وی بیان کرد: سهمیه‌ای که کشور عراق به ایران برای اعزام داده، ۳۰ هزار نفر است که باید این تعداد بین تمام استان‌های کشور تقسیم شود.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان ادامه داد: بر این اساس، تنها تعداد بسیار محدودی از عوامل اجرایی موکب‌های اربعین از استان‌های مختلف کشور از جمله این استان اعزام خواهند شد که البته هنوز سهمیه هر استان از مرکز کشور مشخص نشده است.

اسلامی‌راد گفت: اعزام عوامل اجرایی مواکب استان سمنان نیز فقط به صورت هوایی است و از مرزهای زمینی هیچ‌گونه اعزامی انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: شرط اعزام تمام عوامل اجرایی مواکب اربعین حسینی استان سمنان نیز تزریق واکسن کرونا قبل از اعزام و انجام تست کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام است.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موکب‌هایی را در این استان سمنان برپا کنیم تا در اربعین حسینی عزاداران و عاشقان ثارالله (ع) بتوانند در این مراسم معنوی حضور یابند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها