رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت:۱۷ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسن دریافت نکرده اند.

 در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت هدف زنجان واکسینه شدند

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان  در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص جمعیت  باز مانده از واکسن کرونا اظهار داشت: دربحث واکسن، تبلیغات منفی، عاملی است که حداقل بخشی از مردم از این فرصت نمی توانند  بهتر استفاده کنند و  راجع به واکسن، اطلاعات بعضاً غلط و دروغی منتشر می‌شود.
 قزلباش گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت هدف استان واکسینه شدند.
 وی ادامه داد: گروه سنی بالای ۸۰ سال که ۱۷هزار و ۸۲۷ نفر هستند، بیش از ۸۳ درصد در نوبت اول و حدود ۹۰ درصد در نوبت دوم واکسن دریافت کردند، که حدود ۱۷ درصد از مشمولین این گروه واکسن دریافت نکردند و اتفاقاً این ۱۷ درصد جامانده اند.
وی با بیان اینکه گروه سنی ۷۵ تا ۷۹، ۸۸/۵ درصد نوبت اول و ۸۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند، و ۱۱/۵ درصد از این گروه هنوز واکسن دریافت نکردند. افزود: رنج سنی ۷۰/۷۴، ۹۲/۵ درصد نوبت اول و ۸۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.
رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری اظهار داشت:سنین ۶۵/۶۹، ۹۴ درصد، سنین ۶۰ تا ۶۵، ۹۰ درصد، سنین ۵۵ تا ۶۰، ۸۲ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵، ۷۶ درصد، سنین ۴۵ تا ۵۰، ۵۹ درصد، و سنین ۴۳ تا ۴۵، ۳۹ درصد، نوبت اول واکسن را دریافت کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان تصریح کرد: تا ۸ شهریور ۴۲۶هزارو ۴۸۸ دُز واکسن وارد استان، و تزریق شده، است.
به گفته قزلباش بیشترین آمار واکسن ثبت شده در استان، سینوفارم با ۲۸۸هزارو ۴۳۹ دُز،   است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص واکسن برکت خاطرنشان کرد: تا دیروز بیش از ۶۳۱۴۱ دُز تزریق شده، و انتظار است که در روزهای آینده تعداد دُزهای واکسن دریافتی وزارت بهداشت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
قزلباش با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۳۵۰۰ نفر در استان به صورت بستری موقت درمان شدند تصریح کرد: روند بیماری در استان همچنان افزایشی است ولی به حالت انفجاری نیست.

انتهای خبر/

برچسب‌ها