استاندار قم با اشاره به‌استقرار بیمارستان تنفسی‌ ارتش ‌دراین استان گفت: به‌خاطر اینکه برای خدمت‌رسانی به‌بیماران کرونایی حتی یک ساعت نیز نباید تاخیر داشته باشیم، از همین امروز آمادگی داریم که برنامه افتتاح این مرکز درمانی را انجام دهیم و پذیرش بیمار داشته باشیم.

برای بهره‌برداری از بیمارستان تنفسی قم آمادگی داریم

به گزارش قدس آنلاین، بهرام سرمست امروز  در یکصد و سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران درتالار کرامت استانداری قم،  طی سخنانی اظهار داشت: ایجاد بیمارستان فوق توسط ارتش قدام جهادی و فداکارانه است، سابقه چنین همکاری‌هایی را از نیروهای مسلح از ابتدای شیوع بیماری کرونا داشتیم.

وی افزود: سپاه و بسیج،  نیروی انتظامی و ارتش به‌محض اینکه درخواست کمک کردیم درتمام ابعاد وارد شدند، دراین شرایط نیز که احساس نیاز شد، خوشبختانه درخواست استان را اجابت کردند،  و درکوتاهترین فاصله و با اقدام جهادی کار نیک را به‌خوبی انجام دادند.

استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: ما ایجاد یک بیمارستان سیار را از ارتش انتظار داشتیم، ولی در فرآیند کار به‌این نتیجه رسیدیم که از این تهدیدی که حاصل شده به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم، و یک بیمارستان تنفسی را به‌صورت دائمی دراستان مستقر نماییم.

وی ادامه داد: انجام این طرح درمدت کمتر از ۲ هفته واقعا کار جهادی است، چرا که دربسیاری از شهرها و استان‌های کشور احداث بیمارستان با این ظرفیت حداقل یک تا ۲ سال به‌طول می‌انجامد.

سرمست با بیان اینکه این مرکز درمانی با امکاناتی که دارد، از تمام کارکردهای یک بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی برخوردار می‌باشد، بیان داشت: درادامه توسعه زیرساخت‌های درمانی استان و بهره‌برداری از بیمارستان‌های  امیرالمومنین (ع)، مادر و تنفسی نیز به‌ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه سازه‌هایی به‌کار گرفته شده دراین طرح، امکان توسعه و بهره‌برداری بهینه را دارد یادآور شد: همه دستگاه‌هایی که می‌توانستند درتکمیل زیرساخت‌ها و ارائه خدمات کمک بکنند، به‌محض درخواست ستاد مقابله با کرونا پای کار آمدند و دراین زمینه توفیق خوبی حاصل شده و برای استان یک دستاوردی است و درمقابله با این بیماری نیز به‌عنوان یک زیرساخت کمک خواهد کرد.

استاندار قم همچنین با تاکید برآمادگی کامل برای افتتاح بیمارستان تنفسی ارتش گفت: چون برای خدمت به‌بیماران کرونایی حتی یک ساعت هم نباید تاخیر داشته باشیم از همین امروز آمادگی داریم، برنامه افتتاح را انجام دهیم و پذیرش بیمار داشته باشیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌اجرای موفقیت‌آمیز طرح راه‌اندازی تصفیه خانه جدید آب قم گفت: یک الگوی مدیریت بحران موفق را پشت سرگذاشتیم،  اگر این اقدام‌های پیشگیرانه، اطلاع رسانی و هماهنگی همه دستگاه‌ها نبود، چه بسا یک مساله کوچک می‌توانست زمینه بحران و آشوب، اختلال و نارضایتی و تجمع را فراهم کند که ما برای پیشگیری از این موضوع‌ها تدابیری را به‌کار گرفتیم و شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب با محوریت معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت بحران استان یک الگوی موفق مدیریت بحران را به‌نمایش گذاشتند.

وی درادامه تاکید کرد: برای بهره‌برداری از طرح این مهم و پایدار نمودن آبرسانی استان، درنخستین فرصت اقدام شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز حمایتی که لازم است، را انجام می‌دهد.

سرمست دربخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: درکنار تشدید کنترل‌ها که همواره در دستور ستاد مقابله باکروناست، امروز ما یکصد و سومبین جلسه این ستاد را دراستان برگزار کردیم، و این درشرایطی است که درکشور هشتاد و سومین جلسه این ستاد برگزار شده، و این پیشتازی و پیشگامی را باید در همه عرصه‌ها به‌نمایش بگذاریم، و ستاد کرونای قم  برای کل کشور الگو باشد.

وی تصریح کرد: دررابطه با واکسیناسیون همین اتفاق افتاده و ما گروه‌های هدفی را مشخص کردیم که آسیب پذیر بودند و این نهضت باید ادامه داشته باشد، اینکه معلولان را دردستورکار قرار دادیم، اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه‌ای است و فرماندار نیز پیگیری کند که این امر تحقق پیدا کند.

استاندار قم اجرای طرح شهید سلیمانی با جدیت بیشتر را مورد تاکید قرار دارد و گفت: درخصوص واکسیناسیون، کاهش سن جز اولویت‌های استان بوده و است و همچنان درجهت عمومی کردن واکسیناسیون حرکت کنیم، مراکز تجمیعی تزریق واکسن درقم،  به‌عدد قابل قبولی درسطح کشور رسیده که باید پابرجا نگه داریم.

وی گفت: دایره شمولیت گروه‌های هدف واکسیناسیون دراستان افزایش پیدا کند، و فرهنگیان را نیز تشویق کنیم،  که همه واکسینه شوند.

وی با اشاره به‌ابلاغ سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: موضوع اعزام زائران به‌عراق به‌صورت زمینی منتفی شده و اولویت با موکب‌داران و مسئولان مواکب است که واکسیناسیون آنها نیز باید دردستورکار قرار بگیرد.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه در موضوع واکسن هراسی درقالب نشست‌های شورای اطلاع رسانی، آگاهی‌های لازم به‌جامعه منتقل شود گفت: معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری سیاست‌های اجرایی و عملیاتی را دراین زمینه تبیین کند.

وی یادآور شد: درکنار توسعه زیرساخت‌ها و زیربناها و کارهای ساختاری که انجام می‌دهیم، به‌لحاظ رفتاری و سبک زندگی نیز باید تبعات روحی و روانی و آسیب‌هایی که ممکن است، ناشی از گسترش بیماری وجود داشته باشد،  درقالب کمیسیون اجتماعی احصا شود.

وی تاکید کرد: شورای اطلاع‌رسانی با همکاری صاحبنظران حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، روانشناسان و جامعه‌شناسان، شرایط پسا کرونایی و زیست مشترک با کرونا و یک الگوی جدید و سبک جدید زندگی را به‌جامعه انتقال دهد.

استاندار قم با اشاره به‌ اهمیت تعیین تکلیف بیمارستان الهادی نیز گفت: معاون عمرانی استانداری، کارگروه بهداشت و درمان را تشکیل دهد و همه الزام‌ها نیز تبیین شود و اگر لازم است از ستاد ملی کرونا هم کمک بگیریم.

وی ادامه داد: ما باید از تهدیدکرونا به‌عنوان یک فرصت استفاده نموده، و یک ظرفیت مغفول مانده دراستان به‌نام بیمارستان الهادی را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

وی درادامه ضرورت پیگیری موضوع مرکز درمانی کریمه درشهر جعفریه به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های درمانی مورد غفلت واقع شده استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با همکاری اتاق اصناف، تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های مربوطه باید نرخ رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراستان به‌بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کند، تا طی هفته‌های آینده شاهد کاهش ورود بیماران به‌بیمارستان و همچنین کمتر شدن فوتی‌ها و مهار بیماری و پیشگیری از موج‌های بعدی باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها