مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه و ۱۰ کیلومتر راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل در ‌حال ساخت است.

۱۱۳ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

به گزارش قدس آنلاین، عطاء‌اله اکبری امروز  در حاشیه بازدید از روند ساخت بزرگراه در مسیرهای زاهدان_بیرجند و زاهدان_زابل اظهار داشت: مجموع راههای ارتباطی زیرپوشش این اداره کل ۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه این اداره کل ساخت ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه را در دستور کار ویژه قرار داده است گفت: هم اینک با پیگیری‌های انجام شده سیستان و بلوچستان به کارگاه راه‌سازی تبدیل شده به‌طوری که در تمامی مسیرهای زاهدان_ زابل، زاهدان_ بم، زاهدان_ خاش و همچنین زاهدان_بیرجند ساخت بزرگراه با قوت در حال انجام است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای مختلف استان آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع برای برای اتمام ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه در حدود چهار سال آینده در سیستان و بلوچستان نیازمند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
اکبری با بیان اینکه بزرگراه‌ها شاهرگ توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می‌شوند تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیتی چابهار _میلک احداث بزرگراه ها ضمن تسهیل جابجایی کالا و مسافر در توسعه اقتصادی استان نیز بسیارتاثیرگذار خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها