استاندار کرمانشاه از برگزاری نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمانشاه خبر داد.

اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند در مراسم آیین انعقاد این تفاهم نامه تصریح کرد: کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زوار ابا عبدالله الحسین(ع) افتخار دارد در سال ۱۴۰۱ میزبان اجلاس بین اللملی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی باشد که افتخاری بزرگ برای مردم مومن و مهمان نواز این استان است.

وی افزود: برای تربیت شدگان مکتب عاشورا و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت که با عشق به امام حسین(ع) منتظر میزبانی از قدوم مبارک زوار حسینی در گذرگاهی به قدمت تاریخ هستند، بی شک برگزاری مراسم تجلیل از خادمان اهل بیت(ع) فرصتی ارزشمند برای بهره مندی از این اجلاس معنوی است و مورد استقبال گسترده مردم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به وضعیت شیوع کرونا در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری های ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) را برگزار کردند و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ و زمان برگزاری این اجلاس با با پایان شیوع این ویروس منحوس شرایط مطلوبی برای حضور پرشکوه مردم و خادمان حسینی فراهم شود.

 وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برای ساخت سریال ۲۶ قسمتی «من و سردار» در کرمانشاه با محوریت ایثار و شهادت، گفت: نسل جوان باید با از خودگذشتگی دلیرمردان و شیرزنان در دفاع مقدس آشنا شوند.

استاندار کرمانشاه تهیه سریال های تلویزیونی را برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم این مردم بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: «نون. خ» به عنوان پربیننده ترین سریال نوروزی به اندازه ۴۰ سال در معرفی چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی موثر بود.  هر چند خیلی ها انتقادی به ما داشتند، ولی سریال موفقی شد و جا دارد از زحمات تهیه کننده آن تقدیر کنم.

بازوند افزود: ساخت سریال «من و سردار» در کرمانشاه که بیش از ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و مردم جان و مال خود را برای دفاع از کشور داده اند نیز فرصتی است که از گنجینه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس برای بیان رشادت و دلاوری های این مردم استفاده شود و این کار خطیر جای تقدیر و تشکر دارد، زیرا امروز که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم بیش از گذشته به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت دلاوران این سرزمین برای سربلندی ایران اسلامی نیاز داریم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها