وزیر علوم جزئیات طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با رساله کاربردی را تشریح کرد و گفت که برای تغییر روسای دانشگاه‌ها عجله نداریم.

 جزئیات مدل جدید پذیرش دانشجو/برای تغییر روسای دانشگاه عجله نداریم

محمدعلی زلفی گل درباره جزئیات طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با رساله کاربردی گفت: تصمیم ما بر این است که یک نظام پیشنهادات را شکل دهیم که در این نظام پیشنهادات صنایع خصوصی دولتی ارائه شود و هر ایرانی بتواند نیازهایی را که تشخیص می‌دهد برای کشور لازم است در فرمی مطرح کرده و از طریق سامانه برای وزارت علوم ارسال کند که بعد از داوری علمی، نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی جامعه در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه شود.

وی ادامه داد: سپس در دانشگاه‌ها از اساتید بخواهیم در راستای نیازهایی که در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه شده طرح تحقیقاتی در راستای تحقق آن نیاز بنویسند و در آن مشخص کنند که چند دانشجوی دکتری و یا ارشد نیاز دارند.

وزیر علوم افزود: پس از آنکه طرح تحقیقاتی مذکور در گروه و دانشکده مربوطه تصویب شد، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برای آن دانشجوی شبانه و روزانه و نوبت اول و دوم که جذب می‌کنیم، دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با رساله کاربردی جذب کنیم که خروجی و ارزشیابی پایان نامه آن مقاله نخواهد بود.

وی درباره اینکه آیا در خصوص این طرح با سازمان سنجش آموزش کشور رایزنی شده است گفت: بله صحبت کرده‌ایم و در جلسه شورای معاونین نیز مطرح شده است.

تغییر معاونان وزارت علوم در کمیته انتصابات مراحل خود را طی می‌کند

وزیر علوم درباره صحت لیست معاونانی که برای وزارت علوم مطرح شده است نیز گفت: لیست‌های منتشر شده رسمی نیست شاید بعضاً درست هم باشد ولی برای انتخاب معاونان باید کمیته انتصابات مراحل خاص خود را طی کند و شرایط خاص خود را برای انتخاب دارد.

برای تغییر رؤسای دانشگاه‌ها عجله نداریم

وی درباره تغییر رؤسای دانشگاه‌ها نیز افزود: خیلی برای تغییر رؤسای دانشگاه‌ها عجله نداریم بالاخره آنها مدیران آموزش عالی و سرمایه‌های نمادین کشور ما هستند و سال‌ها دانشگاه‌ها را مدیریت کرده‌اند.

زلفی گل افزود: البته برای آنکه مدیریت‌های اجرایی آن شادابی خود را حفظ کنند برنامه ریزی می‌کنیم و از برنامه‌ها و افکار مختلف استفاده می‌کنیم و این کار در برنامه تحول در دستور کار ما قرار دارد، ولی اینکه عجله کنیم نوعی بی احترامی به عزیزانی است که سال‌ها عمرشان را برای آموزش عالی هزینه کرده‌اند بنابراین عجله‌ای نداریم و با حوصله و به مرور کارها را پیش می بریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها