اولین استاندار منصوب دولت جدید معرفی شد و صادق خلیلیان سکان هدایت استانداری خوزستان را به دست گرفت.

اولین استاندار منصوب دولت جدید معارفه شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس وعده‌ای که سید ابراهیم رئیسی به مردم خوزستان داده است، قرار شده که استاندار خوزستان به‌منظور حل مشکلات بی‌شمار این استان «ویژه» باشد و به این منظور مقرر شده که استاندار جدید در جلسات هیئت دولت هم شرکت کند.

در نهایت بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان «صادق خلیلیان» وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت محمود احمدی‌نژاد که خودش خوزستانی و زاده و بزرگ شده اهواز است از سوی هیئت دولت به‌عنوان استاندار خوزستان معرفی شد.

وی دارای مدرک کارشناسی خاکشناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و دکترای اقتصاد منابع طبیعی از دانشگاه تربیت مدرس است.

سید ابراهیم رئیسی چند روز قبل از شروع به کار رسمی خود به عنوان رئیس جمهور با بیان اینکه مدیر عالی استان در استان‌هایی که شرایط خاص دارند در دولت مورد توجه خواهد بود، گفته بود: در استان‌هایی که مشکل خاص دارند، استانداران ویژه انتخاب خواهند شد تا با اختیارات ویژه بتوانند به صورت نوبه‌ای مسائل استان را در زمان‌های کوتاه با حضور در هیأت دولت مطرح و پیگیری کنند و رفع محرومیت در استان‌هایی مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود.

از سوابق مدیریتی و اجرایی خلیلیان می‌توان به معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و عضو شورای بیمه مرکزی کشور به‌عنوان نماینده این وزارتخانه در دولت نهم و نیز وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای پول و اعتبار در دولت دهم اشاره کرد.

امروز نیز وزیر کشور به خوزستان سفر کرد و به‌صورت رسمی خلیلیان را به‌عنوان استاندار خوزستان معرفی کرد.

در هشت سال ریاست جمهوری حسن روحانی، خوزستان سه استاندار به نام‌های عبدالحسن مقتدایی، غلامرضا شریعتی و قاسم سلیمانی دشتکی را تجربه کرد که طولانی‌ترین مدت را شریعتی استانداری که حضورش با حاشیه همراه بود به خود اختصاص داد.

مطالبه همیشگی مردم خوزستان استاندار قوی بومی بوده که رئیسی به این خواسته توجه کرد. از سه استاندار دولت‌های روحانی مقتدایی و شریعتی بومی بودند.

با توجه به اینکه کشاورزی و کمبود آب دو معضل و مشکل جدی استان خوزستان در سال‌های اخیر بوده‌اند، انتظار می‌رود که استاندار جدید با توجه به تخصص و تجربه خود در این دو بخش بتواند مشکلات پیش آمده را برای استان در این زمینه به حداقل برساند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها