۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
کد خبر: 768283

  امام جمعه لواسان در میان شور و شعار و اشک مردم و جوانان دیروز آخرین نماز جمعه خود را اقامه کرد. اواخر هفته پیش بود که پست خداحافظی حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان که در سال‌های اخیر نسبت به ساخت و سازهای اشرافی و افسانه‌ای در منطقه لواسان به‌خصوص شهرک «باستی هیلز» فریادگری کرده بود، به‌سرعت بازنشر و بحث‌انگیز شد.

وی هفته پیش در فضای مجازی نوشت:  خدا را شکر که با نظر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این بار از دوشم برداشته شد. وی به نکته مهمی اشاره کرد و اینکه فریادگری منحصر در امامت جمعه نیست و این وظیفه در هر لباس و مسئولیتی به عهده خیرخواهان انقلابی است.

نکته ناراحت‌کننده ماجرا هم آنجا بود که وی دلیل برکناری خود را در توییتی چنین نوشت: به بنده ایراد می‌گرفتند که تو امام‌جمعه متعارفی نیستی. گفتم: خودم انتخاب کردم که از این کلیشه‌ها بیرون باشم. من انقلابی وفادار به اهداف امام هستم، به این دلیل باید سد محافظه‌کاری خیال‌پردازانه و مصلحت‌اندیشی خانمانسوز را می‌شکستم. خیلی‌ها خوششان نیامد، اما جوانان بسیاری امیدوار شدند.

متعاقب این پست‌ها، بسیاری از جوانان و دانشجویان خواستار حضور آقای حاج‌علی‌اکبری در آخرین نمازجمعه لواسانی و توضیح علت برکناری وی شدند.

گفتنی است باوجود تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در نمازجمعه تهران، فرصت روشنگری‌های وی نیز پس از مدتی به دلیل فشار برخی افراد سلب شد.

برچسب‌ها