تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم همکاری نزدیک و هماهنگی دستگاه های مختلف استان برای میزبانی شایسته از زائران و برگزاری مراسم دهه آخر صفر مطابق با ضوابط بهداشتی تأکید کرد.

لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف استان برای برگزاری مراسم دهه آخر صفر مطابق با ضوابط بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه مجمع مشورتی دهه آخر صفر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری و استان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه موضوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مسئله مهمی بوده که به همکاری و همراهی جدی مسئولان استان برای میزبانی شایسته از مهمانان حضرت رضا(ع) نیازمند است، اظهار کرد: در این راستا ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس فعال شده که با ستاد ویژه ای که در فرمانداری یا استانداری تشکیل می شده همکاری خواهد داشت، همکاری نزدیک این دو ستاد با یکدیگر می تواند منجر به خدمت رسانی شایسته و هماهنگ به زائران در حرم مطهر و خارج از حرم مطهر رضوی شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در حوزه مسائل امنیتی، اجتماعی، تدارکات و ... دستگاه های مربوطه باید آمادگی کامل و حداکثری داشته باشند و تمام امکانات خود را برای خدمت رسانی به زائران با محوریت حفظ سلامت آنها بسیج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهر مشهد و فضا آرایی مناسب شهر با توجه به ایام سوگواری شهادت حضرت رضا(ع) تأکید کرد.

همچنین در این جلسه آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران تأکید و عنوان کرد: تمام مسئولان دستگاه‌های مختلف استان باید خود را خادم حضرت رضا(ع) و در خدمت زائران این امام همام بدانند زیرا مشهد شهر امام رضا(ع) است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی باید محوریت برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر باشد و دستگاه‌های مختلف باید با این آستان مقدس هماهنگی لازم را داشته باشند، عنوان کرد: ستاد مرکزی دهه آخر صفر برای مدیریت شرایط این ایام و ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف با محوریت آستان قدس باید تشکیل شود.

گفتنی است، در این جلسه مدیران مختلف استانی و شهری به ارائه گزارش برنامه‌های دهه آخر صفر پرداختند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در برنامه های عزاداری دهه آخر صفر تأکید کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها