رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه «تا کنون و در طی دو مرحله ۵۰۰۰ تن برنج وارداتی به استان تخصیص داده شده و در حال توزیع است»،گفت: با توجه به اینکه قیمت برنج در سطح بازار افزایش یافته، روند تخصیص برنج وارداتی نیز تشدید شده است و شرکت بازرگانی دولت ایران پیگیر برنامه‌ریزی و اعلام سهمیه اختصاصی برنج در هر استان است.

تخصیص ۵۰۰۰ تن برنج وارداتی به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رجوعی  در خصوص توزیع کالاهای اساسی و میزان برنج تخصیص یافته و توزیع شده در خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۰۰ هزار تن برنج پیشنهاد داده شده به کمیسیون تنظیم بازار کشور، سهم خراسان رضوی حدود ۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰ تن است که تا کنون و در طی دو مرحله ۵۰۰۰ تن برنج وارداتی به استان تخصیص داده شده و در حال توزیع است. حدود ۴۰ درصد از سهیمه برنج استان نیز باقی مانده است که این مقدار پس از اعلام کمیسیون تنظیم بازار، در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت برنج در سطح بازار افزایش یافته، روند تخصیص برنج وارداتی نیز تشدید شده است و شرکت بازرگانی دولت ایران پیگیر برنامه‌ریزی و اعلام سهمیه اختصاصی برنج در هر استان است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تخصیص سهمیه شکر در سطح استان بیان کرد: ۲۴۰۰ تن شکر سهمیه خانوار در قالب سهمیه محرم و صفر به خراسان رضوی تخصیص داده شد که این میزان شکر نیز مانند برنج در سطح استان در حال توزیع است.

رجوعی همچنین در ارتباط با میزان سهمیه گوشت منجمد  تخصیص داده شده در استان عنوان کرد: گوشت قرمز منجمدی که در حال حاضر در استان توزیع می‌شود، گوشت گوساله منجمد وارداتی است که با توجه به قیمت مصوبی که دارد کِشش آنچنانی در بازار ندارد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی به این دلیل که قطب خرید دام سنگین بوده است، درحال حاضر از لحاظ تامین گوشت قرمز در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و در صورتی که کِشش بازار و تقاضا به میزان کافی باشد، مشکلی در زمینه تامین و فروش گوشت قرمز ندارد . شرکت پشتیبانی دام  اعلام به آمادگی توزیع ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد شده کرده است و این میزان گوشت در سطح استان درحال توزیع است اما موجودی شرکت پشتیبانی دام  تا ۸۰۰ تن گوشت منجمد شده است که در صورت افزایش تقاضا، توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها