مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان گفت: عشایر استان با دارا بودن ۸۰ هزار نفر شتر در رده‌ی نخست نگهداری از این حیوان در جامعه عشایری کشور قرار دارند.

عشایر سیستان و بلوچستان رتبه نخست نگهداری شتر در کشور را دارند

به گزارش قدس آنلاین، حمید طوقی اظهارداشت: شرایط و موقیعت خاصی جغرافیایی سیستان و بلوچستان باعث شده تا صنعت پرورش شتر جایگاهی خاص در بین عشایر داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرورش شتر در جامعه عشار نقش مهمی در زندگی و منفعت مالی و اقتصادی آنان دارد افزود: این جامعه عشایری سالیانه بطور متوسط حدود ۴۰۰ تن گوشت و ۷۰۰ تن شیر شتر روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیر کل امور عشایری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حفر چاه‌های مالداری برای تأمین آب آشامیدنی دامداران و تولید خوراک دام در۲ باب کارگاه در شهرستان‌های زابل و خاش از اقداماتی است که  این اداره کل برای حمایت از تولیدکنندگان عشایری انجام می‌دهد.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که براساس آمارهای موجود افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۰ شهرستان است و افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها