طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ نفر در کشور آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۱۷۶۱ نفر جان خود را از دست دادند.

 ابتلای بیش از ۱۷۱۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۲۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۱۰۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۰۱ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۱ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۹۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۷۷ هزار و ۱۷ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۷ هزار و ۸۷۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۷۷ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۲ هزار و ۳۵۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۵ هزار و ۹۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۵۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۸۵ هزار و ۹۲۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۰۶، ۷ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۲۵، ۶ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۹۱، ۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۹۷۶ و ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۱۳ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۸۰۹ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۷۷۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌ترتیب با ۳۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۴۶، ۳۱ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۹۹۴ و ۲۰ میلیون و ۱۶ هزار و ۱۶۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , آمریکا ,

برچسب‌ها