استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن اربعین گفت: با وجود اینکه هنوز مجوز تردد زمینی زائران از سوی ستاد ملی کرونا و قرارگاه اربعین صادر نشده ولی باید در استان آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمات دهی به زائران وجود داشته باشد.

دستگاه ها برای پذیرایی از زائران اربعین آمادگی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمد نوذری امروز  در نشست استانی ستاد کرونا افزود: تاکنون تنها مجوز هوایی عزیمت زائران به عتبات عالیات به تعداد ۳۰ هزار نفر صادر ولی در صورت افزایش تعداد زائران و از طرفی جوابگو نبودن ظرفیت تردد هوایی امکان تردد زمینی زائران در مرزها از جمله مهران وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این زمینه تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط باید آمادگی لازم برای خدمات دهی به زائران را داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به ممنوعیت کنونی تردد در مرز مهران یادآور شد: برخی کاروان ها از شهرهای مختلف به سمت مرز مهران حرکت خود را آغاز کرده اند که باید در این زمینه نظارت کافی انجام شود.

نوذری تاکید کرد: کنترل تردد این کاروان‌ها باید از شهرهای مبدا آغاز و در استان نیز اجازه ورود به این کاروان ها در محورهای ورودی داده نشود.

وی اضافه کرد: با نزدیک تر شدن به اربعین حسینی حرکت کاروان های غیرمجاز به سمت مهران بیشتر شده که باید متناسب با این مساله کنترل و نظارت از سوی دستگاه های مختلف  افزایش یابد.

استاندار ایلام بیان کرد: در صورت اعلام صدور مجوز تردد زمینی در مرز مهران باید از همه ظرفیت ها برای خدمت دهی به زائران استفاده و امکانات لازم فراهم‌ شود که نیازمند کمک ملی در حوزه های مختلف بویژه حوزه بهداشت و درمان هستیم.

افزایش فعالیت مراکز تزریق واکسیناسیون ایلام به ساعت ۲۳

وی همچنین گفت: به منظور تسریع در روند واکسیناسیون، فعالیت مراکز تزریق واکسن این استان به ساعت ۲۳ افزایش یافت.

استاندار ایلام تاکید کرد: تاکنون انجام واکسیناسیون در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شد که فعالیت این مراکز سه شیفته خواهد شد.

نوذری با اشاره به اعمال محدودیت تردد خودرویی شبانه تا ساعت ۲۲ گفت: محدودیت های تردد در استان نیز باید اصلاح و تا ساعت ۲۳ افزایش یابد.

وی از رسانه های مختلف گروهی استان خواست در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام تا پوشش واکسیناسیون در استان افزایش یابد.

استاندار ایلام همچنین از کاهش سن واکسیناسیون جامعه هدف در استان خبر داد و افزود: از امروز متولدان ۷۰ به قبل می توانند برای واکسن اقدام کنند.

نوذری همچنین بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در استان بویژه اصناف تاکید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها