چند نفر به دلیل آلودگی آب شرب و ورود فاضلاب به شبکه توزیع آب در شهرستان پاوه راهی بیمارستان‌ شدند.

 آلودگی آب شرب در پاوه چند نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین، براساس تماس مکرر شهروندان بخش مرکزی پاوه در پی شکستگی لوله فاضلاب و جاری شدن آن به مدار آبرسانی روستا، آب شرب دشه دچار آلودگی شده است و تعدادی از اهالی این روستا به دلیل مسمومیت به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه از مسمومیت ۳۵ نفر از اهالی روستای دشه از توابع این شهرستان بر اثر آلودگی آب شرب خبر داد و اظهار داشت: عصر روز گذشته حدود ۳۵ نفر از اهالی روستای دشه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند که بلافاصله علت مسمومیت افراد در دست بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده علت مسمومیت مراجعه کنندگان آلودگی آب شرب روستا به دلیل برگشت فاضلاب به داخل خط انتقال آب تشخیص داده شد.

بالایی با بیان اینکه هم اکنون خروجی آب به سمت روستا بسته شده است، گفت: به اهالی روستا اطلاع رسانی شده تا اصلاح خط انتقال آب از آب جوشانده مصرف کنند و اکنون نیز تیم پزشکی برای خدمات رسانی به اهالی در روستای دشه مستقر شده‌اند.

امیر کرمی مدیر سلامت محیط استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: طغیان ناشی از نشت فاضلاب به شبکه توزیع آب آشامیدنی روستای دشه شهرستان پاوه موجب بروز علائم گاسترو آنتریت در ۱۲۸ نفر از اهالی این روستا شد که عمدتا به طور سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: در نمونه برداری انجام شده توسط همکاران بهداشتی در یک روز قبل از بروز طغیان، کلر باقیمانده آب روستا صفر بوده که به دلیل نقص و از مدار خارج شدن کلریناتور بوده است.

کرمی افزود:  برداری از آب روستای مذکور، بیانگر وجود آلودگی میکروبی در آب بود که بلافاصله مراتب به شرکت آب و فاضلاب شهرستان پاوه گزارش شد.

وی عنوان کرد: پس از اقدام ‌مشترک کارکنان بهداشت محیط و آب و فاضلاب، مشکل نشت فاضلاب به داخل شبکه  کنترل شده است و کار سالم سازی آب روستا توسط آبدار به صورت دستی در حال انجام است و بررسی همکاران بهداشتی بیانگر وجود کلر باقی مانده آب در رنج مطلوب است.

از طرف دیگر بنابر اعلام  سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه با اشاره به اینکه ۱۸۰ مراجعه کننده مربوط به طغیان روستای دشه ویزیت شدند گفت: پس از بروز مشکل آلودگی آب روستای دشه تا ساعت ۲۰ جمعه، پزشک مستقر در خانه بهداشت روستا ۷۵ مراجعه کننده را معاینه کرد.

وی عنوان کرد: تا ساعت ۲۰ شب گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی روستا نیز به اورژانس بیمارستان قدس پاوه مراجعه کرده‌اند و اکنون نیز در اورژانس بیمارستان یک متخصص اطفال و دو پزشک عمومی مشغول خدمت رسانی به این عزیزان هستند.

سلیمی بیان کرد: تعدادی از کودکان نیز در بیمارستان قدس بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها