۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 768462

در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون، برای دعوت و آشتی بیشتر مردم با سینماها برنامه‌ریزی جدیدتری در روز ملی سینما صورت گیرد، اما سینمادارها به نیم‌بها کردن بلیت اکتفا کرده‌اند.

رایگان شدن بلیت سینما خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین، چند سالی است که روز ملی سینما صرفاً با نیم بها شدن بلیت فیلم‌ها سپری می‌شود و اتفاق ویژه‌ای برنامه‌ریزی نمی‌شود، اما از آنجا که بیش از یک سال و نیم است گیشه سالن‌های سینمایی از رونق افتاده، به نظر می‌رسید، دست اندرکاران سینما و سینمادارها فکری جدی به بهانه روز ملی سینما داشته باشند تا مثلا با نمایش یک فیلم مخاطب پسند یا تخفیف‌های بیشتر در فروش بلیت، مخاطب بیشتری را که در تمام ماه‌های پس از شیوع کرونا پا به سالن سینما نگذاشته، جذب کند؛ بویژه آنکه نمایش قسمت آخر «زخم کاری» در سینما آزادی آن هم در نیمه شب، نشان داد که اگر اثری جذاب روی پرده برود، مردم برای رفتن به سینما آماده‌اند.  

چند سال قبل در ماه‌های ابتدایی دولت یازدهم یکبار بلیت سینماها رایگان شد که با استقبال زیاد و عجیب مردم همراه بود و خسارت‌هایی هم به بار آمد. رییس انجمن سینماداران کشور در پاسخ به اینکه چرا در روز ملی سینما با توجه به کم بودن ظرفیت سالن‌های سینمایی در شرایط کرونا، بلیت رایگان و براساس همان ظرفیت مجاز فروخته نمی‌شود؟ به ایسنا می‌گوید:‌ آنچه در آن روزی که بلیت سینماها رایگان شد اتفاق افتاد، سبب شد که دیگر سراغ تکرار آن تجربه نرویم چون کاری بسیار خطرناک است،  به ویژه در شرایط کرونایی که ممکن است سبب ازدحام و شلوغی شود. اگر بلیت را رایگان اعلام کنیم، نمی‌شود ماجرا را کنترل کرد، به همین دلیل فقط بلیت سینماها در روز ملی سینما نیم بها خواهد بود.

در این باره مرتضی شایسته - دبیر شورای صنفی نمایش - هم  می‌گوید: برای اکران، تعدادی فیلم‌ جدید متقاضی هستند اما برای نمایش در روز ملی سینما اثر جدیدی نخواهیم داشت و در جلسه بعدی شورای صنفی نمایش درباره فیلم‌های متقاضی تصمیم گیری خواهد شد.

در حال حاضر  «دینامیت» و «درخت گردو» پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جدید روی پرده سینما هستند. «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی از ابتدای تیر ماه روی پرده رفته و تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان بلیت فروخته است. «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هم که حدود ۱۰ روز است اکران آغاز شده تاکنون ۶۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. از دیگر فیلم‌های روی پرده به «سیاه باز»، «کله پوک»، «گیسوم»  و «مدیترانه» می‌توان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها