نویسنده و کارگردان تئاتر از نگارش ۸ نمایشنامه کودک و نوجوان توسط نویسندگان این حوزه با موضوع رضوی خبر داد.

تولید 8 نمایشنامه‌ کودک و نوجوان با موضوع رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسین فدایی‌حسین نمایشنامه نویس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌هایش گفت: به سفارش بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار است ۸ نمایشنامه کودک و نوجوان توسط نویسندگان مختلف حول محور شخصیت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی نوشته و تولید شود که این اتفاق پیرو سفارشی که ۲ سال قبل مبنی بر تولید ۸ نمایشنامه بزرگسال رضوی به من داده شده بود، انجام می‌گیرد و قرار است در این دوره محور اصلی کودکان و نوجوانان باشند.

وی ادامه داد: البته اتفاق دوره قبل به پیشنهاد خود من مطرح شد. قبلاً قرار بود موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی این مسئولیت را برعهده بگیرد که این طرح را نپذیرفتند و بعد از آن بود که من این پیشنهاد را با بنیاد امام رضا (ع) در میان گذاشتم که مورد قبول واقع شد و نمایشنامه‌ها هم نوشته و تحویل داده شدند. در ادامه بنیاد از من خواست که در حوزه کودک هم این اتفاق بیفتد از این رو به دوستانی که در زمینه نگارش نمایشنامه کودک و نوجوان دستی بر قلم داشتند این پیشنهاد را مطرح کردم که تعدادی از آنها نیز پذیرفتند و طرح‌هایشان را ارائه دادند که بعد از تصویب، مشغول نگارش شدند.

این نویسنده درباره نمایشنامه نویسانی که در این دوره حضور دارند، بیان کرد: در حال حاضر سه نمایشنامه به طور کامل نوشته و تحویل داده شده است و بقیه هم در حال نوشتن هستند. البته همه نمایشنامه‌ها تکمیل شده و در مرحله نهایی شدن متون قرار دارند. علاوه بر خودم، مرتضی سخاوت، شهرام کرمی، سیروس همتی، امیر مشهدی عباس، کهبد تاراج، مهدی سیم ریز و کیومرث قنبری آذر نویسندگانی هستند که در این دوره به نگارش نمایشنامه‌های کودک و نوجوان با موضوع رضوی پرداختند.

فدایی حسین درباره چاپ این آثار توضیح داد: این نمایشنامه‌ها برای چاپ برنامه‌ریزی شده‌اند اما ترجیحاً اولویت بنیاد این است که نمایشنامه‌ها بعد از چاپ توسط خود نویسنده‌ها و یا توسط فردی که مورد تایید آنهاست کارگردانی شده و روی صحنه بروند.

وی در پایان درباره زمان رونمایی از این آثار بیان کرد: رونمایی از این نمایشنامه‌ها انجام می‌گیرد اما از آنجا که به دلیل شرایط کرونا هنوز نتوانستیم برای نمایشنامه‌های بزرگسال مراسم رونمایی تدارک ببینیم و اینکه مراحل چاپ این آثار نیز به طول انجامیده و ما تا امروز تنها توانستیم یک نسخه اولیه از این نمایشنامه‌ها را چاپ کنیم و هنوز کارها وارد بازار نشده‌اند طبیعتاً بعد از رونمایی و انتشار نمایشنامه‌های بزرگسال، آثار کودک و نوجوان مراحل چاپ و رونمایی را طی خواهند کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها