رئیس سازمان راهداری از بسته بودن مرزهای جاده‌ای ایران و ترکمنستان و توقف جابه‌جایی کالا با این کشور خبر داد و گفت: ترانزیت جاده‌ای از مرزهای کشور با رشد قابل توجه به ۸ میلیون تن رسیده است.

ترانزیت جاده‌ای به ۸ میلیون تن رسید/ مرز ترکمنستان مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین، داریوش امانی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) حمل شده، گفت: روزانه نزدیک به ۶۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به مقاصد درون کشور حمل می‌شود.

وی ادامه داد: از سایر بنادر کشور نیز روزانه ۳۵ هزار تن کالای اساسی با ناوگان جاده‌ای خارج می‌شود که درنتیجه در هر روز بیش از ۹۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر به داخل کشور با ناوگان جاده‌ای در حال حمل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری به تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای افزایش حمل کالاهای اساسی با ناوگان جاده‌ای به روزانه ۱۰۰ هزار تن اظهار کرد: الان در بندر امام خمینی (ره) کالاهای اساسی موجود و قابل حمل که ترخیص شده‌اند، یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که با این روندی که در حال اجراست، ظرف یک ماه نیم آینده این میزان کالا از بنادر به داخل کشور حمل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی برای جابه جایی کالاهای اساسی با ناوگان جاده‌ای در سطح کشور نداریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به مصوبه شورای عالی ترابری در خصوص پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر دیگر و استفاده از ظرفیت سایر بنادر برای واردات کالاهای اساسی، یادآور شد: در حال حاضر این اتفاق رخ داده و تا کنون از بندر شهید رجایی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی حمل کرده‌ایم که در این بندر به صورت حمل یکسره است.

وی با اشاره به ورود بنادر چابهار، انزلی، فریدونکنار، آستارا، امیرآباد و… به چرخه واردات و حمل کالاهای اساسی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۰ میلیون تن جابه جایی کالای اساسی از همه بنادر کشور داشته‌ایم که ۷.۳ میلیون تن آن به بندر امام خمینی (ره) اختصاص داشته است.

رئیس سازمان راهداری درباره مرزهای کشور تأکید کرد: در حال حاضر اکثر مرزهای ما باز است و جابه جایی، واردات، صادرات و ترانزیت کالا از اکثر پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

امانی ادامه داد: تنها مرزهای یکی دو کشور مثل ترکمنستان که مشکل داریم، ولی سایر مرزها باز است و کالا جریان دارد.

وی افزود: تا کنون ۸ میلیون تن ترانزیت کالا از مرزها داشته‌ایم که تا کنون اتفاق افتاده که این موضوع با توجه به شرایط کرونایی سال گذشته، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها